Forum

Rengøring af polycarbonat

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jens, 4. april 2006 kl. 8.46

Hej alle,

Jeg er førstegangs-drivhus-ejer med et lille plast-drivhus (polycarbonat).

Jeg har fået at vide, at man ikke bør bruge almindelige rengøringsmidler (heller ikke efter plantesæsonen) på polycarbonat, da det ikke er så robust over for kemikalier som glas, men hvad må/bør man så bruge? Jeg har det indtryk at rengøringsartikler koster ekstra, bare fordi det er "specielt" til hobby/drivhus.

Hilsen,
Jens

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Irring Larsen, 20. april 2020 kl. 19.55

Hvordan får man rengjort polycarbonat på sidene af drivhuset, så de bliver"glasklare" igen?

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 20. april 2020 kl. 21.26

Hej Erik Irring Larsen

Det er ikke sikkert, du kan opnå glasklare plader igen..
Men du kan ihverfald opnå noget ved at finde den blødeste børste du har, samle et par spande regnvand (det kan være svært pt) og tilsætte det et mildt rengøringsmiddel (fx opvaskesæbe) i samme opløsning som til opvask.
Brug børsten uden at trykke for hårdt og skyl efter med rent regnvand (lad regnvandet løbe gennem et gammel viskestykke lagt ned i en si). Tør til sidst pladerne med en fnugfri klud.
Gentag evt processen, hvis pladerne har genstridige belægninger.

Måske kunne du overveje at bruge vand fra hanen og så tilsætte 2 spsk husholdningseddike pr 5 liter vand i stedet for at vente på regn....

God arbejdslyst !

Venlig hilsen
Lone

Nyt svar til emnet »Rengøring af polycarbonat«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Rengøring af polycarbonat

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider