Forum

Aloe Vera Barbadensis

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 23. februar 2006 kl. 18.39

Ønsker mig gerne en Aloe Vera Barbadensis. Har du netop DEN og kan undvære en aflægger til mig så ring 25793077. Som nærmest kun virker når jeg er ude at fiske eller min datter vil ringe.

Evt. har jeg en som ligner(?) og vrimler med skud, hvis du alligevel mangler. Den skal snart pottes om til mange flere – og kan måske sendes med lidt fugtig køkkenrl. om. håp

1 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian, 24. februar 2006 kl. 20.59

Jeg har en aloe vera det er den store der kan blive over 30 cm

min er ca 30 cm høj

2 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian, 24. februar 2006 kl. 20.59

Jeg har en aloe vera det er den store der kan blive over 30 cm

min er ca 30 cm høj

3 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Bach, Levesund.Dk, 11. april 2006 kl. 20.58

Hej Hans Åge.

Hvordan vil du sikre dig at du får den rigtige Barbadensis. Der findes 300 typer aloe vera og de er næsten ikke til at se forskel på.

Hvad vil du bruge lige netop denne plante til?.

4 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Pedersen, 12. april 2006 kl. 9.09

Ja Brian
– det er et et fint spørgsmål, jeg tror godt du ved det, det tyder dit spørgsmål på. Jeg tror også du har fingrene begravet i det i forvejen. Du helbreder nok andre med netop denne plante.

Jeg ved godt der findes så mange arter. Det kan du gå ind på nettet og læse, der er også billeder af mange.

Forøvrigt har jeg gode billeder af den. En bekendt har nu lovet mig et originalt skud.

Jeg har et ret lignende eksemplar stående i køkkenvinduet, og når jeg laver mad o.l. skær jeg mig sommetider, især når jeg ordner fisk og grønsager, som jeg spiser mest af, især økologiske fra egen have. Grunden til at jeg er begejstret for dette forum.

Jeg skær en stilk af og dupper såret, hvorved det læger meget hurtigere. Min datter sælger Forever Living Product, som er Aloe Vera, dem som yder garanti 100%, hvis det ikke virker.

Hun forærede mig 1 L. mod min slidgigt. Nu er jeg helbredt.

Min gode føde, fra barnsben af er nok grunden til jeg aldrig har haft en sygedag, og har aldrig ligget på den lade side, har blandt andet selv tegnet og bygget tre huset, men ellers er handels uddannet. håp.

Gætter jeg rigtig at du også har prøvet produkterne?

5 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Therese Fiehn, 13. april 2006 kl. 19.22

Er der nogle der er interesseret i at købe Aloe Vera produkter fra Forever Living Produkts, kan jeg tilbyde dette. Skriv blot til mig og jeg svarer med det samme.

(Så sparer i jeres flotte planter for sår og afbræk – resultatet er det samme)
finken@tcnmail.dk

6 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge, 16. april 2006 kl. 21.50

Ja ja Therese – du er sikkert godt i gang i forvejen, men du vejre morgenluft, det er de't der gør at man er sælger. Men så er der noget med provision, hvor jeg her i dette forum gav Dig luft, og hvordan finder vi ud af det?

Jeg er nok ikke helt frelst, men, som oplyst, nærmest helbredt for slidgigt – og så er det ikke engang løvn.

Det er ikke sikkert Karna synes om udviklingen af haveforeningen som den udvikler sig, men hun har et våget og bestemt blik for hvor vinden kommer fra, heldigvis.

Det ihukommer min oplevelse fra barnsben. Det sker jo at vinden fuldstændig mister sin funktion og egenskab og sover dødstille hen om natten (derfor blusser fiskere ål om natten). og vinden, totalforvirret, vågner op til dåd om morgenen – og kommer fra den modsatte retning!

Jeg er født helt inde på landet, midtfyn, Freltofte. Nøjagtig mellem to møller. En savmølle og en kornmølle. Deres vindretning bliver bestemt af vindroser som sidder agter. Vindrosen skal selvfølgeligt have vind at rette sig efter. Var der ingen vind – var der heller ingen retning. Når så morgenen gryede og vinden startede fra den modsatte retning og vindrosen fik bagvind – så var den gal, det larmede og buldrede idet alle lejrene skulle arbejde modsat. Vi små vågnede håbløst udhvilet, indtil mølleren, det var nærmest kun korn-mølleejeren dette gjaldt, også fik øjne og larmen stoppet, fik drejet møllehatten i den retning vinden nu befandt sig i, og vingerne forstod at det nu gjald om at komme i sving. Gad vide om mølleren kunne sove videre bagefter, han måtte da vide at alle vi andre var lysvågen?

Var der overhovedet ingen vind, startede han en stor dieselmotor til at dreje mølleriet rundt – og det var meget værre. håp

7 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Therese Fiehn, 16. april 2006 kl. 22.37

Tak for dit fine skriv ;-) Vi har jo alle vores grunde... Men når jeg, har fundet en varm og dejlig vind, vil jeg gerne dele luften med andre som har behov for den. Så er det jo folks eget ansvar om de har lyst til, at træde ind i den. Hvis jeg ville hjælpes, som du er blevet, ville jeg da være taknemmelig for info om, hvor hjælpen findes.

Du har ret i at man skal huske, hvilken funktion tingene har, men husk på, at ingen arbejder gratis, heller ikke selvom det er for at hjælpe andre – det får man nemlig ikke mad på bordet af.

Iøvrigt ser jeg ikke den store forskel på, at tilbyde at sælge frø, som nogle gør og så at sælge drikke Aloe Vera, det er jo bare som at spise planten. God Appetit ;-)

8 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Therese Fiehn, 16. april 2006 kl. 22.40

I øvrigt til Brian.

Den rigtige plante hedder Aloe Vera Barbardensis miller.

Hilsen Therese

9 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge, 16. april 2006 kl. 23.06

Godt nok Therese.

Hvis miller er er din udvikling af navnet, hvorfor skrives det så ikke med stort?

Forøvrigt spørger du om hvor vinden egentlig findes og at det skal være implitantens indpodning til forståelsen, troværdigheden og din garanti.

Det må være køberen helt sikre lod til at anholde det du angiver. håp

10 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Therese Fiehn, 17. april 2006 kl. 9.11

Miller er selvfølgelig med stort, tastefejl... Iøvrigt er det ikke MIN udvikling af navnet.

Jeg ved ikke hvad din baggrund er, men din måde at formulere dig på, har tabt mig på vejen – du må være filosofiuddannet eller lign. er mit gæt ;-)
Og hvor bryder jeg mig lidt om din formulering om mig, "ja, ja Therese" og "godt nok Therese", mennesker der taler ned til mig kan jeg ikke føre en dialog med, det har jeg intet respekt for. Selvom man ikke er enige, kan man i min verden godt holde tonen, ellers er det spild af tid...

11 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge, 17. april 2006 kl. 21.24

Undskyld Therese Fiehn

– der har jeg igen dummet mig.

Sådan er det når jeg forsøger at være interessant, så dummer jeg mig som regel. Jeg synes det var vaks gjort af dig. Det med provision var for at gøre mig humoristisk – og det viser sig tydeligt, det er jeg heller ikke. Filosof er jeg altså heller ikke. Jeg er handelsuddannet sælger. Undskyld. håp

12 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Therese Fiehn, 18. april 2006 kl. 14.03

Hej Hans Åge.

Tak for din undskyldning, det er menneskeligt at dumme sig – iøvrigt kan det være svært at være ironisk på nettet, da man hverken kan høre de andres stemmer eller se ansigtsudtryk. Alt forladt og held og lykke med din søgen efter Aloe Vera :-)
Mvh. Therese

13 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente, 22. april 2006 kl. 8.18

Jeg er førstegangssøger på denne side. Skuffende at se, at der også her bliver brugt energi på uvæsentlige ting. Jeg vil forslå at i to finder en anden måde at kommunikere på, specielt Therese syntes jeg udnytter denne side.

14 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge, 22. april 2006 kl. 22.56

Det er nu ikke helt korrekt Bente, men forståeligt og interessant, at du indleder dig med din åbenlyse opfattelse.

Siger man ikke det man mener, mener man heller ikke det man siger.

Livet er jo spændende, lærerigt og tit helt anderledes end det mor og skolelæreren indlærte mig.

Du har nok også tit trukket på smilebåndet – eller de sure mundvige, af al det pudsige vi ser og oplever ustandseligt. Forøvrigt har Therese ret i al den sønderlemmende kritik hun påførte mig.

Du har også fuldstændig ret i at Therese kører mig helt vildt rundt i manegen, men det for du hende nok aldrig nogen sinde til at live mig en undskyldning for. Jeg er forøvrigt helt tilfreds med at hun overhovedet gider interessere sig for mine besynderlige meninger og mærkelige påstande.

Efterhånden vil sikkert også du klikke ind i dette interessante forum for at føle den stemning, Karna giver os lov til.

Ingen tvivl om at Karna har pli – og, især ikke mindst jeg har måtte fattet det.

Karna Maj er redaktør herværende. håp

15 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grete Larsen, 23. april 2006 kl. 1.36

Til hans åge.

Prøv at søge DEBAT under Google.

Der kan du debatterer alt muligt for diskussionens skyld. forum her i havenyt,- er fortrinsvis beregnet til emner,der vedrører haven.

Grete.

16 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 23. april 2006 kl. 1.52

Kære Hans Åge

Grete har ret – dette er stedet for debat for debattens skyld. Det er den faglige side af emnet, der skal være i centrum.

Vi er træt af at du afsporer debatten gang på gang.

Vil du i øvrigt venligst opgive en virksom mailadresse,så jeg ikke fortsat skal modtage fejlmeddelelser hver gang der er et nyt indlæg i et forum, hvor du har bedt om at modtage en e-mail, når der kommer nye indlæg til emnet. Det er flere gange om dagen, jeg må slette disse!

Karna Maj, redaktør

17 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente, 23. april 2006 kl. 9.44

Hans Åge
Jeg håber da, at du nu har fattet, at dette forum skal bruges til debat om haven/planter, så vi der er interesseret i det, kan finde det vi søger, og ikke skal læse dine "mærkelige og kryptiske" indlæg.

18 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Aloe Vera Girl, 26. juli 2006 kl. 21.33

Hej...

Jeg kan godt lide Aloe vera planter.

Så må jeg Spørg... Hvor kan man købe Aloe Vera frø.

Så man kan plante selv.

Hilsen Aloe vera Girl

19 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge, 27. juli 2006 kl. 1.09

Aloe Vera

Kan vel ikke både plantes og sås samtidig? Hvis den overhovedet kan sås?

Aloe Vera skyder så mange skud udenom planten, at mange "opdrættere" bliver trætte af "ukrudtet" og skrotter det.

Der findes åbenbart 300 forskellige arter Aloe Vera. Om alle virker på heldbredet o.fl. andre ting er spændende i sig selv.

Problemet er nok holdbarheden/"syltningen" på produktet.

Har du Aloe Vera planten stående i nærheden, og skærer en "gren" af til sårformidling ved at klemme lidt saft ud på såret forbavses du nok over virkningen. håp

20 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: MIK, 8. august 2006 kl. 10.54

Hej allesammen.

Jeg har netop erhvervet mig en Aloe Vera barbardensis.

Den har mange sideskud, så her er mit spørgsmål.

Hvordan adskiller man de nye skud fra moderplanten,
og hvilken jordart er bedst til udplantning, samt hvor
tit skal der vandes og evnt. gødes?

Håber på jeres ekspertise.

Hilsen MIK

21 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Beat Jenni, 10. oktober 2006 kl. 21.09

Jeg laeges efter Danmark, kan Aloe Vera hjelpe mig?

22 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge, 10. oktober 2006 kl. 21.39

HEJ Beat. DEN gør dig bestemt ingen skade. Men i hvilken forbindelse forstiller du den kunne hjælpe dig? Men hvis du læser alle de gode egenskaber du læser om i dette forum angående Aloe Vera Barbadensis Miller, er dit problem ikke nævnt i de gode tiltag der er oplyst her. håp

23 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Beat Jenni, 3. december 2006 kl. 22.54

Hej Therese, der findes mange forskellige produkter som stammer fra aloe planter, men jeg kunne godt taenke mig at faa en i min stue. Hej hej... din far fra schweiz.

24 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Ole Storm Pedersen, 1. august 2007 kl. 21.25

Jeg er egentlig ikke interesseret i Aloe', men vil gerne have kontakt med Hans Åge, og høre nærmere om hans tid i Freltofte – og om møllerne

25 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 2. august 2007 kl. 20.38

Hej Jens Ole. Det er interessant du skriver. Din far (Poul?) Kender mig godt. Den gang hed jeg Hansi og er født i Bertha Hus, ved gadekæret. Poul og min lillebror Poul Ejgil var/er kammerater. Jeg meldte mig til nattergaletur i mosen sidste år, men mine badebukser er mølædte og det øsregtnede, så jeg blev her i Middelfart. Her kan vi altid finde en strand, hvor det ikke gør så meget at slæbe et par møl med. Jeg kan ikke huske under hvilke omstændigheder jeg omtalte (måske de to møller jer er født imellem) savmøllen og kornmøllen. Jeg kikker ind ved lejlighed – og glæder mig. Undskyld til forummet. håp

26 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jytte Jacobsen, 28. marts 2008 kl. 12.36

Kan jeg få endeligt oplyst hvor jeg kan erhverve en aloe Barbadensis (Miller eller ej), den skal blot virke som sårhealer og samtidig bedes det oplyst hvor jeg kan erhverve 1 liter af samme plante til brud mod min slidgigt.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Jytte

27 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 29. marts 2008 kl. 21.21

Jeg har været heldig at finde Barbadensis, i Netto supermarked til en meget billig pris. De forhandler dem en gang imellem. Den er eminent til sårheling og på mygstik, men mod slidgigt er jeg i tvivl. Ellers kan du finde meget lekture om Aloe Vera på Google.

28 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mads Moss, 19. april 2008 kl. 0.27

Hej Jytte.

Ja Aloe Veraen er helt unik i sin helbredende effekt. Jeg vil hellere end gerne give dig noget info omkring drikken, og samtidig sælge dig den.

Den hjælper mod mange ting, men ikke noget man kan eller må sige med sikkerhed, da det jo så skal dokumenteres af en læge. Men jeg har mange kunder som har rigtig god erfaring med den, og jeg har selv haft høfeber, og det var før jeg begyndte at drikke den.

Den smager egentlig ikke dårligt. den fås med både fersken og honning, og nogle siger at honningen øger dens effekt mange gange, jeg selv foretrækker nu den med fersken.

Hvis du er interesseret i yderligere info, så tøv endelig ikke med at skrive: lr-beauty@hotmail.com

29 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mai-Britt, 27. august 2008 kl. 14.12

Hejsa jeg har aloevera planter så har det interrasse er mit mobil nr 24259242
jeg bor i Grindsted

30 af 30 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Charlotte S, 21. oktober 2009 kl. 20.52

Hej Mai-Britt.

Jeg kunne godt være interesseret i en plante.

Grindsted er det ved Billund eller i Nordjylland?

Nyt svar til emnet »Aloe Vera Barbadensis«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Aloe Vera Barbadensis

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider