Skrevet af: Merethe Kepp, 6. februar 2006 kl. 10.22
Hvor finder jeg frø af denne tomat?
Skrevet af: Janne, 6. februar 2006 kl. 14.15
Du har ikke prøvet når "frø-stativerne" kommer frem i butikkerne? Der ved jeg der findes en masse forskellige frø-sorter af tomater. Prøv på en planteskole, der har de det største udvalg. Ellers prøv at søg hos Dæhnfeldt.
Skrevet af: Dorte, 8. februar 2006 kl. 8.32
Fik dem hos frøposen sidste år, men de er desværre lukket. Har heller ikke kunnet finde dem andre steder.
Skrevet af: Britta Melchiorsen, 8. februar 2006 kl. 9.31
Hvis du ikke finder frø af Favorita tomaten, kan du købe planterne hos www.gartneri-toftegaard.dk, fra 1. April.
Var selv så heldig at købe frø til favorita hos Frøposen, inden den lukkede, og har ikke fundet dem andre steder.
Skrevet af: Carlo Frederiksen, 23. februar 2006 kl. 13.48
Jeg laver selv mine tomatplanter i små minidrivhuse,
frøene får jeg ved at vaske kernerne ud af overmodne tomater af de sorter som vi bedst kan lide. Jeg har prøvet mange forskellige sorter og især
scherry og blommetomater falder i familiens smag.
Find de tomater du synes om og lad en ligge fremme
til den er godt moden(så er det lettere at skylle frø fra
kødet) Tør dem på radiatoren i et kaffefilter.
Skrevet af: Henning Schiøtt, 11. marts 2006 kl. 18.00
Er der nogen der finder frø til favorita tomater, hører jeg meget gerne om det – vi fik også tidligere fra Frøposen
Skrevet af: Hans Åge, 11. marts 2006 kl. 20.44
Mine tomatplanter som jeg købte hos en lokal gartner var betydelig større end de nyspirede selvsåede fra sidste år som efterhånden dukkede op, ganske af sig selv, i kolddrivhuset. De gav lige så gode, tidlig frugter som dem jeg plantede fra gartneren. Der var godt nok ikke navneskildt på, men idet jeg er over den vanskelige alder spiser jeg dem i den facon og rækkefølge de kommer og min evne overkommer. Det er bare så interresant. håp
Skrevet af: Margit Hansen, 19. april 2006 kl. 23.19
Heller ikke jeg har haft held af at finde Favorita-frø, så jeg sætter min lid til at jeg (som sidste år) kan finde planten i Bo-Grønt planteskolen i Nørup v. Vejle.
Skrevet af: Merethe Kepp, 1. maj 2006 kl. 12.38
TAK Margit! Jeg har købt en favorita-plante i Bo-grønt i Vordingborg.
Skrevet af: Poula, 20. maj 2006 kl. 0.26
Har fundet favorita tomatplanten hos planteskolen i Hvidovre, Gl, Køgelandevej lige før Tømmerhandel Knud Larsen.
Skrevet af: Kurt Pedersen, 24. januar 2007 kl. 13.18
Det ser ikke ud til, man kan få frøene mere, men man kan så købe planterne i vel assortierede planteskoler, det gjorde jeg med held i 2006.
Skrevet af: Margit Hansen, 24. januar 2007 kl. 16.34
Jeg købte også planter på planteskolen sidste år – og gemte et par tomater, så i år vil jeg forsøge mig med frø af egen avl...
Skrevet af: Britta Melchiorsen, 25. januar 2007 kl. 11.18
Frø til favorita tomater kan man i år få hos : www.lillafiskaregatanstradgardsbutik.se
De handler med frø fra en del forskellige firmaer, bl.a. Johnsons seeds, som har Favorita frø.
Skrevet af: Finn, 31. marts 2008 kl. 12.57
Hvor i Nordjylland kan jeg købe cherrytomatplanten
Favorita?
Skrevet af: Kurt Pedersen, 31. marts 2008 kl. 14.22
Frøene kan i år købes via Nettet på www.tinasverden.dk
Skrevet af: Kurt Pedersen, 13. februar 2009 kl. 11.56
Favorita frø kan i år købes hos tinasverden.dk og hos arps.dk
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.