Forum

Agurkeplanter

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Gitte, 2. august 2005 kl. 9.08

Agurkeplanterne i mit drivhus er allerede ved at blive gule og det ser ud som om der ikke er flere agurker på vej, er det ikke for tidligt

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Patrick Rosenqvist, 4. august 2005 kl. 1.30

Jo det er efter min mening lidt for tidligt. Selv min frilandsagurkplante producerer stadigvæk lidt frugt!

Hvad angår agurker, så må man nok lære at leve med, at de er nogle sarte bæster i det danske klima. Måske man skulle overveje at flytte til Indien :)

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars, 11. august 2005 kl. 18.18

Hejsa, har osse lidt agurker de har holdt en pause i et par uger men er efterhånden begyndt at sætte blomster/agurker igen. Jeg tror de er blevet beskåret forkert, derfor de lange perioder uden agurker. En ekstra sjat gødning hjælper også.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 4. september 2005 kl. 8.25

Agurker er sarte planter og tager ofte en hvileperiode hvis temperaturen falder.

Problemet lige nu er at lufte nok ud om natten da de store svingninger der kommer mellem nat og dag gør bladene fugtige p.g.a. kondens. Dette giver ofte anledning til agurke sodskimmel, som viser sig som små sorte partier på bagsiden af bladene.Det kommer tidligere hvis planterne har spindemider. Denne sodskimmel er næsten ikke til at stoppe og resulterer i at planterne visner i løbet af 1 til 2 uger og så er sæsonen forbi for i år.

Nyt svar til emnet »Agurkeplanter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Agurkeplanter

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider