Forum

Persille nu?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 23. januar 2025 kl. 12.01

Jeg har haft succes med et par spande persille i vores redskabsrum med klart tag. På et tidspunkt var min mand i tvivl om der havde været rotter i rummet, så vi holdt op med at bruge persillen. Nu overvejer jeg at købe en potte persille og efter afhærdning at plante den i spande, som sættes på et rør, så rotter ikke kan nå derop. Kan persillen gro nu ?
De gamle spande med persille står stadigvæk med fin persille, bortset fra at vi ikke tør bruge den.
Ingeborg

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 26. januar 2025 kl. 18.14

Vi henter persillen direkte i haven.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 27. januar 2025 kl. 0.05

Hej Ingeborg.

Jeg kan godt forstå hvis du er bekymret for om der har været rotter i din persille, da deres urin kan smitte os mennesker med forskellige sygdomme. Med andre ord er det ikke noget man skal spøge med .... Men er der spor efter rotter, såsom lort, i din persille?
Kunne det ikke være mus.?
Jeg har dog ikke hørt at disse gnaver skulle kaste deres kærlighed på persille...også selvom mus eftersigende er altædende.
Ellers vil jeg sige som Lars at persille i haven udgør normal ikke problemer og jeg selv plukker det på livet løs og det er selvom jeg har begge gnaver i haven pga mine høns . Jeg skyller det dog meget omhyggeligt og bruger det helst, hvor det varmes op . Min kone spiser det råt i diverse salater.

Forresten godt nytår.

Nyt svar til emnet »Persille nu?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Persille nu?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider