Forum

Hvilket drivhus

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Peter Rafn Stephensen, 6. juni 2021 kl. 18.20

Hej,

Jeg kigger på drivhuse, og har brug for lidt hjælp for at komme i mål. Ønsket er et flot, robust og rummeligt hus, der kan stå i haven de næste 30 år.

Jeg har set på følgende:
• Halls Magnum
• Halls Qube+
• Juliana Premium

Er der noget her, der har erfaringer med et af disse huse?

Her er mine spørgsmål:
• Halls Magnum: Er kvaliteten høj nok?

• Halls Qube+: Siderne er kun 135cm, men taghældningen er meget høj. Vil det være stort nok? Jeg er 193cm, så jeg ønsker at kunne stå nogenlunde i huset.

• Juliana Premium: Afgjort et flot drivhus, med en god højde. Eneste minus er prisen, der er ca. det dobbelte af et Qube+ og det tre-dobbelte af et Magnum. Giver det mening at investere så meget mere i et Juliana?

mvh
Peter

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eva Hall, 7. juni 2021 kl. 10.48

Vi har et Juliana Gartnerdrivhus, som nu er 20 år gammelt. Jeg ved ikke, om de stadig kalder det 'Gartnerdrivhus', men det var en type, der kom i lidt større størrelser end alm. Havedrivhuse, og med kraftigere profiler.
Jeg tror det mindste af den type var 15 m2, vores er 18 m2 og har aldrig givet problemer. Siderne er 1,70 fra 'fødslen', men vi har forhøjet soklen lidt, så det giver yderligere volumen. Ruderne er sat i med silikone.
Kan anbefales, men jeg ved ikke noget om de andre 2.

Nyt svar til emnet »Hvilket drivhus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Hvilket drivhus

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider