Skrevet af: Henrik Aa, 9. maj 2021 kl. 19.50
Hej.
Vi skal have en drivhus/pavillon og har kig på en Outrium i sort aluminum.
Men er lidt i tvivl om det sorte hurtigt bliver grimt.
Er der nogle her der efter egen erfaring ved hvor mange år der går inden det bliver grimt?
Og er der nogle der måske ved noget om Outrium drivhuse?
Synes ikke jeg kan finde mange oplysninger om den mærke
Skrevet af: Søren Duun, 9. maj 2021 kl. 21.28
Hej Henrik.
Jeg kan se at det forhandles i et byggemarked (XL byg) så jeg tror at det er deres eget mærke. Det er nok derfor det er sparsom med oplysninger...
Nu har jeg ingen erfaring med dette drivhus, men jeg kunne ikke forestille mig at du vil få problemer med det, at det skaller af, bliver mat eller det sorte falder af. Malingen holder som regel. Derimod kan du risikere at få bøvl med reservedele hertil, men jeg kender det som sagt ikke...
Skrevet af: Søren Duun, 9. maj 2021 kl. 22.08
På linket : www.pennys.dk/projekt-drivhus/ kan du læse om en der har sat et outrium drivhus op. Han har sammenlignet det med et Hall drivhus, som er et rigtig godt mærke... Men det siger jo ikke meget om kvaliteten..
Det som jeg umiddelbart godt kan være lidt bekymret for er at det er med hærdet glas. Jeg ved fra et familiemedlem, at det ikke er meget stærkere end almindelig glas, at det skulle bestille via en glarmester 45 km væk og ikke købes via det lokale byggemarked. Alt dette skal du også have med i dine overvejelser...
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 10. maj 2021 kl. 10.06
Jeg vil ikke være bekymret for om malingen skaller af, men mere at det sorte efterhånden vil få kalkpletter, som vil gøre det plettet og grimmere end andet. Både udefra og inde.
Ingeborg
Skrevet af: Svend Høst, 10. maj 2021 kl. 10.15
Det allerbedste er et råt aluminium drivhus , det er vedligelselfrit , modsat et sortlakeret aludrivhus , hvor lakken ret hurtigt skaller , og det er et stort abejde at vedligeholde det , og det er unaturligt at have et sort drivhus , drivhuse førhen da de var lavet af træ var altid malet hvidt , det giver mere lysindfald............
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 10. maj 2021 kl. 10.21
:-) @svend høst.
Spørgsmålet er jo om det skal være et drivhus eller et “driverhus” uden planter af betydning?
Ingeborg
Skrevet af: Henrik Aa, 10. maj 2021 kl. 18.44
Jeg takker for alle svar.
Håber dog at der er en herinde der har haft en sort i 10-15 år der kan fortælle hvordan den ser ud nu
Skrevet af: Svend Høst, 10. maj 2021 kl. 20.46
Efter 6/7 år så det ikke godt ud hos min nabo..........
Skrevet af: Mette Lund, 10. maj 2021 kl. 21.02
Jeg har ikke haft et sort, men jeg har haft et grønlakeret drivhus i 10 år. Det er et forholdsvis billigt drivhus. Men lakken har holdt meget fint. Den er slet ikke skallet af eller har ændret farve.Og jeg kender flere med sortlakerede drivhuse, hvor farven har godt godt i i hvert fald 4 år.
Jeg har ikke haft et sort, men jeg har haft et grønlakeret drivhus i 10 år. Det er et forholdsvis billigt drivhus. Men lakken har holdt meget fint. Den er slet ikke skallet af eller har ændret farve.Og jeg kender flere med sortlakerede drivhuse, hvor farven har godt godt i i hvert fald 4 år.
Skrevet af: Henrik Aa, 11. maj 2021 kl. 20.11
Efter svar herinde og efter at fået at vide at juliana drivhuse giver 12 års lakgaranti så køber vi en Outrium i sort.
Tak for hjælpen
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.