Forum

Flytning af drivhus

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Peter Heide, 25. april 2021 kl. 8.29

Hej alle,

Vi skal have flyttet vores drivhus fra den ene ende af have til den anden. Den bedste løsning ville nok være at tage alt glasset ud af drivhuset og rykke det, men jeg kan huske at jeg var ved at miste min tommelfinger, da jeg skal sætte glas i og presset plastisklister ind :-) Det vil jeg gerne undgå og derfor vil jeg høre om andre har erfaringer med at flytte et drivhus. Det skal siges, at jeg har bygget en træramme, som drivhuset står på og jeg tænker måske at man kan glide det henad græsplænen på et eller andet, alternativt sætte 8-10 håndtag i siderne og samle drengene. Lad mig endelig høre om nogle har erfaringer med at rykke drivhus med glasset siddende i.

Tak.

Mvh. Peter

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 25. april 2021 kl. 10.03

Der er kun en løsning , glassene skal pilles ud , ellers går det helt galt , et drivhus på 10m2 vejer ca 400 kg , når glassene er ude kan 1 mand flytte det ,

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Hansen, 27. april 2021 kl. 21.09

Vi har flere gange flyttet et lille - ca 12 m2 - drivhus med glasset i.
Senest forleden, hvor det blev løftet op fra indkørslen og op i haven, det blev flyttet 1 m op og 30 m til den nye plads.
Der var denne gang lagt brede stropper ind under drivhuset ude ved hjørnerne, så der gik 4 mand og bar det - ingen glas gik til, heller ikke døren, som de havde glemt at tage af.
Så det kan altså lade sig gøre, hvis man kan løfte på 1-2-3, og tager det roligt.

Nyt svar til emnet »Flytning af drivhus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Flytning af drivhus

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider