Skrevet af: Dan Veidiksen, 22. juni 2005 kl. 23.47
Jeg har en købt rød peberfrugtplante, hvor frugten så småt begynder at rådne mens de stadig er grønne og små. Planten får vand hver dag med vandingssystem, der er afløb i bunden af skanden hvor planten står i.
Er der nogle der kender til problemet?
Dan
Skrevet af: Kåre, 26. juli 2009 kl. 13.10
Jeg ved dette er et meget gammelt indlæg, men jeg har helt det samme problem.
Mange af mine frugter begynder at rådne i bunden af frugten. Det sker på små såvel som store frugter. Jeg sørger altid for at planterne har vand, uden at jorden dog svømmer i det. De får almindelig drivhusgødning en gang i ugen.
Mine planter er snackpeber og planterne er ca. 175cm høje og giver et godt afkast af store frugter.
Skrevet af: Lilium, 26. juli 2009 kl. 15.32
I denne fugtige periode er det med at fjerne blomsterne når de falder af planterne. De havner ofte på overfladen af store pebere hvor de får gråskimmel-som så angriber den peber de ligger ovenpå.
Dette er forklaringen!
Ryst planterne dgl. og se til at der ikke ligger ikke befrugtede pebere-blomster ovenpå ansatte pebere.
Problemet opstår ofte i disse tider med lav gennemsnitstemperatur.
Skrevet af: Karna Maj, 26. juli 2009 kl. 22.59
Jeg har faktisk lige i dag måttet fjerne to store rådne peberfrugter og undrede mig over årsagen. Jeg har ikke tænkt på de nedfaldende visne blomster. Tak for tippet.
Skrevet af: Kåre, 27. juli 2009 kl. 9.16
Tak for tippet Lilium – det vil jeg da lige gå ud og tjekke med det samme!
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.