Forum

Magnesiummangel?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: BN, 13. juni 2005 kl. 13.23

På grund af travlhed fik vi først skiftet jord i drivhuset midt på foråret, og den tilførte jord var dels hestemøg og dels hjemmelavet kompost (som vi plejer). Dette blev blandet grundigt med den eksisterende jord. For at få omsætningen godt igang blev der vandet godt og ofte. Nu har planterne fået gule/brunspættede blade – de nederste blade, ikke de nye – og jeg har tydet mig frem til, at det ligner magnesiummangel. Det passer godt med det lidt for friske møg og den lidt for grundige vanding. Nu har vi fået noget bladgødning med magnesiumsulfat sprøjtet på som en hurtig løsning (jeg vil nødigt miste alle mine hjemmekultiverede planter) – men findes der en mere "økologisk" løsning på problemet? Og kan jeg gøre noget anderledes næste år for at forebygge magnesiummangel?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 7. september 2005 kl. 7.32

Dolomitkalk indeholder 10% Magnesium.

Jeg tvivler dog på at det er dette der har fremkaldt ovennævnte...kan det være ammoniakdampe fra komposten?

Nyt svar til emnet »Magnesiummangel?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Magnesiummangel?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider