Forum

Køb af planter – Lidt hjælp søges.

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tina Tarbensen, 11. maj 2005 kl. 11.14

Jeg har sået en masse men der er noget der ikke er lykkedes – Peberfrugt – Nu vil jeg så købe disse og har været ude og kigge 2 steder. Planterne står udendørs i fri vind om man kan sige det på den måde.

Kan peber planter tåle dette? Eller skal jeg lede et andet sted?

Mvh Tina

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 12. maj 2005 kl. 11.26

Du skal helt sikkert lede et andet sted – prøv en planteskole, hvor de forhåbentlig har dem i et drivhus. De planter, du har set er stressede både af vind og de lave udetemperturer. Spørgsmålet er, om de overlever – i hvert fald bliver de sat tilbage i væksten.

Du kan evt. købe peberplanter fra Gartneri Toftegård, der nu også sender på postordre. De kommer fra et drivhus og her har du mulighed for at vælge mellem rigtig mange sorter. De sender også pr. postordre. Jeg kan se, at de først starter udsendelse af bestilte planter fra 18. maj – der skal heller ikke plantes ud i drivhuset før efter den dato.

www.gartneri-toftegaard.dk/main-default.asp

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina Tarbensen, 12. maj 2005 kl. 11.56

Tak for det :-D

Så lader jeg være med det og prøver det link – det lyder godt...

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsie Pedersen, 8. maj 2008 kl. 21.11

Jeg søger efter polianthes tuberosa. Kan du fortælle mig hvor er det muligt at købe dem.

mvh.elsie

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helen Fenger, 26. september 2008 kl. 22.21

Når nu du har fået held med dine chili, så prøv at overvintre dem ved stuetemperatur.Chili er en flerårig plante, der dog ikke ret ofte dyrkes sådan. Du kan være heldig at få et flot forgrenet lille træ, hvor frugten ikke bestemt ikke bliver mindre god, og samtidig bliver frugtsætningen tidligere.

vh. Helen

Nyt svar til emnet »Køb af planter – Lidt hjælp søges.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Køb af planter – Lidt hjælp søges.

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider