Forum

Hej Mit første drivhus

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Skyggen, 6. maj 2005 kl. 16.29

Har lige fået mit første drivhus er desvære Smed så Ved ikke lige hvad F*bip* det er jeg har gang i,På alle de planter jeg har købt"tomat*gemini og marmande og Jamica,Argurk,skoleargurk og future,grønpeber tror jeg nok og chilipeber apache" står skal vandes og gødes meget,,men Hvad for noget gødning?og hvor meget vand mener de hverdag? og er det rigtig man ikke kan have argurk og tomat side om side? har ogse købt mig en blomst Sorte sara's øjne eller sådan noget,men har plads til en blomst mere,har i nogene forslag?

MVH
Skyggen
ps er altid på messenger og klar til en chat om drivhus og hvad der nu ellers er,,skyggen_w@hotmail.com

1 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina Tarbensen, 6. maj 2005 kl. 19.36

Læs Lars Lunds : Det økologiske drivhus året rundt :-D
Jeg har også gang i mit første drivhus og den bog er bare en bibel ;-)

Tina

2 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne, 7. maj 2005 kl. 15.37

Hej. Vi har købt vores første Juliana polycarbonat drivhus, men vi har problemer med at få sat vinduet i. Er der nogen der kan hjælpe os?

3 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Frederiksen, 15. juni 2005 kl. 12.54

Jeg kan heller ikke finde ud af hvordan man sætter vinduer i døren... de lister der er foreslået spænder ikke vinduet fast og så fik jeg for store glas til de vinduer som skal åbnes...Juliana compact 6,5

4 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ida Melgaard, 20. juli 2005 kl. 15.11

Hej...

Håber der er en derude der kan give mig et råd eller to! Jeg drømmer om drivhus, men vil ikke invistere en mill. Er der nogle der har erfaring med Silvans drivhus på 5,0 til knap 2000kr?

Jem & Fix har et plastik drivhus til samme pris... er det ok?

Jeg har læst at en isoleret sokkel af træ skulle være god (højde 30–40cm.)Har det nogen effekt eller er et stål fundament det bedste?

Hilsen Ida Melgaard

5 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne, 20. juli 2005 kl. 16.13

Hej Ida.

Vi har fået vores første drivhus, polycarbonat 6 m2 med stålsokkel. Det er et Juliana til ca. 2000,– + soklen 800,–.

Det kan anbefales at lade børn og dyr passes en weekend, for det tager lang tid at samle, selv for 2 personer. Jeg troede det var løgn, da der stod 20 timer, men det passer, selv med en håndværker i familien. I skal være nøjaktige med samlingerne, der er ikke mange milimeter at give af.Men når det først står der, smager agurker og tomater pragtfuldt.

God fornøjelse Hanne, Næstved

6 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ejvind Post, 22. juli 2005 kl. 19.00

Vi har overtaget et gammelt drivhus ved tilflytning. Vi gør det rent efter alle kunstens regler hvert forår, men har haft problemer med spindere (?) i tomatplanterne de sidste par år. Vi dyrker tomaterne i plantesække på selvvandingskasser, og det er jo nyt hvert år, med hvad med bunden af drivhuset, som bare er ubestemmelig gammel jord?

Jeg vil luge rent, lægge plasticmembran ud og derover sand, fliser eller havd vi nu finder på. Er det en god idé? Hvad ellers?

7 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susanne, 8. september 2005 kl. 13.11

Jeg har som visse andre problemer med at få sat glas i vinduet på mit Juliana compact 6,5, er der nogen der har et råd. Og ligeledes et råd med glasset i døren?

8 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Irene, 29. maj 2007 kl. 15.35

Hvor kan jeg få kjøpt frø til skoleargurk?

MVH
Irene

9 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 30. maj 2007 kl. 8.50

Hej.

Det kan du hos solsikken, de har både frø og udplantningsplanter.

www.solsikken.dk/shop/default.asp

Venlig hilsen
Jeanet

10 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Irene, 31. maj 2007 kl. 18.21

Takk Jeanet, jeg vil prøve der.

MVH

11 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lou Lindgaard, 5. juni 2008 kl. 17.03

Det Økologiske drivhus kan nu igen købes. Gyldendal har købt rettighederne og bogen er blevet opdateret både med tekst, billeder og gode mange ideer. For mig er det en bibel og jeg er glad for at den igen er kommet.

Søren

12 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jeanett Petersen, 28. maj 2009 kl. 17.46

Jeg søger desperat efter et gammelt træ drivhus. Alt har interesse ang stand. Det skal helst ikke koste hele sommerlønnen, men som sagt hører jeg gerne fra alle, der har spændende nyt!

Håber nogle kan hjælpe...

Mvh Jeanett

Nyt svar til emnet »Hej Mit første drivhus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Hej Mit første drivhus

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider