Skrevet af: Tina Due, 24. april 2005 kl. 20.39
Hej.
Det er blot min anden drivhus-sæson. Jeg har dyrket miniagurker og tomater i vandingskasser med succes, men vil høre om der i dette forum er nogen,som ved noget om at selvvandingssystemer til regntønder?
Jeg har nemlig ingen udendørs vandhane, så jeg kan ikke koble anlæg på et sådant.
Håber at I kan hjælpe mig.
Skrevet af: Hans Åge, 2. maj 2005 kl. 21.00
Hej tina
biblioteket har "også" gode bøger om drivhuse. det er det nemmeste for dig at få information. men brug en vandkande eller samle regnvand i en tønde (evt. de blå)og sæt den i drivhuset vhor den så varme op om dagen og afgiver varmen om natten/holder kulden lidt på afstand om natten. sæt f.ex. en omvendt plantepotte om roden på agurk idet de for rodsvamt ved direkt vanding dér. selvvanderkasser er meget "moderne". jeg har lige kasseret min. planterne gror bedre uden. men jorden skal helst udskiftes årligt (?). vil du fingerspise tomater er cherry et rigtigt lækkert forslag. kan spises alm. – hvis den "lever" så længe.
Skrevet af: Peter Norris, 2. maj 2005 kl. 21.57
Hej Tina
Vi samler regnvand fra hustaget i en 1000 liters beholder, som står på et "fundament" af gamle havefliser. Fra beholderen er der ført en plastikslange under havegangen og ind i bunden af drivhuset. Herefter går det over i et system af drypvandingsslanger, og på grund af niveauforskellen (70–80 cm) mellem bunden af vandbeholderen og drivhusjorden drypper det lystigt hele sommeren.
Skrevet af: Bettina, 10. juni 2009 kl. 8.41
Jeg vander med selvvandingskasser i mit lille drivehus.Er der nogle der ved hvordan jeg skal dosere hønsemøj som gødning. Jeg plejer at samle en håndfuld til en 10 liters vandkande og røre det ud der i og så hælder jeg en tår i selvvandingskasserne hver gang jeg fylder nyt vand i. Men engang imellem får de for meget så bladende krøller, så det ville være rart hvis nogle kender ert blandingsforhold.
Bettina
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.