Skrevet af: Jette Andersen, 22. juni 2018 kl. 17.37
Hej.
Kan man komme havekalk i vandet til kapilærkasser med tomater.
Hilsen Jette Andersen
Skrevet af: Tom Andersen, 22. juni 2018 kl. 19.41
Ja - jeg bruger en lille håndfuld til en 10 liter kande. Bruger det ikke til tomater men til at vande kål og ærter efter udplantning/ spiring. Vandet er mælket.
Aner ikke hvordan man kan styre mængden i kapillærkasser - tilsætter man ikke vand kontinuert til kasserne?
Skrevet af: Søren T., 13. august 2018 kl. 13.52
kalk er tungt opløsesigt i vand, så det får du nok ikke noget ud af.
Jeg bruger af samme grund vand fra hanen (har nok kalk), og ikke regnvand, da tomaterne ellers får griffelråd.
Skrevet af: Jette Andersen, 14. august 2018 kl. 10.21
Hej Søren.
Tak for dit svar, jeg lider meget af griffelråd så jeg vil prøve med postevand næste år. :)
Skrevet af: Tom Andersen, 14. august 2018 kl. 11.39
Regnvand er svagt surt og metoden er afprøvet :)
Skrevet af: Svend Høst, 14. august 2018 kl. 14.42
Dyrk tomater på friland , vand dem kun når du planter dem (regnvand) , tomater har en fantatisk evne til at finde vand nede i jorden , selv i den her rekord tørke har mine tomatplanter unden vanding vokset op i 2 meters højde og givet masser af røde tomater , uden griffelråd ........
Skrevet af: Jette Andersen, 15. august 2018 kl. 9.56
Hej Svend
Tak, har også prøvet at dyrke på friland med gode resultater bøftomater på 350g :) Men har lige fået et nyt dejlig drivhus sååå det syntes jeg skulle udnyttes.
Skrevet af: Tom Andersen, 15. august 2018 kl. 10.21
Mange tomatsorter trives ikke særlig godt på friland i DK i en gennemsnitlig sommer
Så et drivhus er en nødvendighed for succesfuld dyrkning af tomater i mange tilfælde
Skrevet af: Svend Høst, 15. august 2018 kl. 17.09
Jeg har endnu ikke haft en sort som ikke trives på friland ................
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.