Skrevet af: Morten Juster, 13. april 2005 kl. 18.16
Hej
Jeg er helt nybegynder hvad angår drivhus, dette er min første sæson.
Kan man plante tomat og agurk i plantesække, som er udlagt direkte på fliser i drivhuset, eller skal disse planter have mere jord at vokse i, såsom en kapilarkasse, hvor man propper jorden ned i "rørene".
Jeg har et vandingssystem "juliana", så det er ikke undervandingen jeg skal bruge.
Skrevet af: J. H., 14. april 2005 kl. 8.25
Du kan sagtens dyrke tomater i plantesække lagt på fliserne i drivhuset, uden at bruge kapilærkasser.
Prik nogle huller i bunden af plantesækkene så overskydende vand kan løbe fra.
Agurker har jeg ikke prøvet at dyrke, uden kapilærkasser da planten ikke er så glad for at blive vandet ovenfra, men når du har undervandingssystem kunne det tænkes, at metoden måske er anvendelig.
Jeg ville da gøre et forsøg men ellers koster kapilærkasser mellem 50–80 kr stk, alt afhængig om de er på tilbud.
Skrevet af: Mig, 19. april 2005 kl. 15.01
Nogen der ved hvor jeg kan købe kapilærkasser billigst?
Skrevet af: Maja, 22. april 2005 kl. 19.20
Jeg dyrker med stort held agurker i plastsække. Det er rigtigt at rodhalsen – det nedereste af stænglen skal helst ikke få vand. Dette klarer jeg ved at plante selve potten med agurken i sækken. Agurkepotter har normalt store huller i bunden, så rødderne kan frit søge ned i jorden. Jeg vander udenfor potten og da potten plantes højt, holdes rodhalsen tørt.
Skrevet af: Henny Jensen, 13. juni 2007 kl. 8.04
Hvor mange liter rummer en kapilærkasse
Skrevet af: Hans E.Skovgaard, 24. marts 2008 kl. 12.26
Hvor meget flydene gødning skal der i en kapillærkasse
Skrevet af: Dorte, 24. marts 2008 kl. 17.37
Det står på dunken.Det er afhængigt af produktet.Har for nyligt læst at vi skal passe på når det bliver meget varmt (kan vi forestille os det?)og planterne drikker meget.Da skal man af og til fylde op med rent vand, så de ikke får for meget gødning.
Skrevet af: Carlo Frederiksen, 4. april 2008 kl. 11.42