Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 5. juli 2017 kl. 21.39
Der har jo været, og kommer ofte spørgsmål om hvordan man skal "fastgøre" sit nye drivhus.
Og der er jo mange forslag og muligheder, lige fra at støbe fundamenter, eller støbe punktfundamenter, og så er der jo også hr. klogesen som gerne fortæller, at man slet ikke behøver at fastgøre det nye drivhus.
Det handler vel mest om, at mange nye drivhusejere ikke helt kan overskue de lidt grovere håndværksarbejder, og måske også økonomien.
Derfor vil jeg lige gøre opmærksom på et muligt alternativ, nemlig "at skrue huset fast i jorden" med det der kaldes jordskruer. ( søg på jordskruer - jeg har ikke interesse i produkterne)
Jordskruer kan købe i forskellige længder, og de koster ikke en bondegård. Og så er det let at dreje skruerne ned til den rette højde, og så fastgøre drivhuset på disse punktfundamenter.
Hokus pokus - se et par billeder.
Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 5. juli 2017 kl. 21.41
Og et hjemmelavet værktøj, lavet af de forhånden værende skrotmaterialer, men skruerne er forsynet med et gennemgående hul til en jernstang. Det er en fordel at være 2 om arbejdet med at skrue dem i jorden.
Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 5. juli 2017 kl. 21.43
Færdigt arbejde ! (dog ikke til et nyt drivhus, men til min nye kaffehytte ( en 6-kantet pavillon)) for her hvor jeg bor blæser det altid.
Skrevet af: Peter A., 5. juli 2017 kl. 22.11
Jeg må være en af de kloge , mit drivhus (10m2)har stået løst oven på fliser i mere end 30 år og der står det stadig trods storme og orkaner , det vejer ca 380 kilo med glas så det er ikke noget der let flyttes.
peter
Skrevet af: Ayoe B. P., 5. juli 2017 kl. 22.15
@Peter - mon ikke dit drivhus så står i rimelig læ for norden- og vestenstormene (samt div. Bodil'er), siden det står der endnu? ;)
/Ayoe
Skrevet af: Peter A., 5. juli 2017 kl. 22.36
Nej det står noget udsat , men da det ikke er stift og fast gjort kan det give lidt efter for vindstødene , orkanen i dec 1999 kostede mig 2 glas i vindside (vest) og det var billigt sluppet .
Når det blæser (storm orkan) her i DK så er det altid fra vestlige retninger aldrig fra nord.
Skrevet af: Anonym bruger, 6. juli 2017 kl. 9.33
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Anonym bruger, 6. juli 2017 kl. 9.38
Skrevet af: Svend Høst, 6. juli 2017 kl. 9.47
Nu ikke den snak igen , der er flere tråde her der behandler dette emne .
Skrevet af: Anonym bruger, 6. juli 2017 kl. 11.22
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.