Skrevet af: Benedikte Rasmussen, 3. juli 2017 kl. 11.06
Jeg skal inden næste sæson have et drivhus opsat, men jeg er i tvivl, hvor det skal stå. Jeg har desuden også problemer m kystnær placering det ene sted, jeg ønsker, men nu sender jeg billeder fra de to steder drivhuset evt kan placeres
Eksempel 1
Skrevet af: Benedikte Rasmussen, 3. juli 2017 kl. 11.08
Hovsa på hovedet.
Dette sted er tæt på bøgehæk, som vender mod vest. Drivhuset vil så få gavle mod nord og syd
Skrevet af: Benedikte Rasmussen, 3. juli 2017 kl. 11.09
Jeg kludrer temmelig meget i det. Håber i kan få hoved og hale i det.
2 placeringssted af drivhus( 2 billeder flg)
Skrevet af: Benedikte Rasmussen, 3. juli 2017 kl. 11.14
De sidste to billeder viser en placering sydvest mod hæk ogsydøst mod rosenbuske. Dette sted kan blive oversvømmet af havvand. Alle roser overlever, og ved drivhuset skal bygges på et fundament. Jeg mener det sidste sted giver mest lys og sol til planterne i drivhuset.
Men jeg ønsker meget panelet her vil give mig nogle gode råd.
Mvh og på forhånd tak for kvalificerede svar.
Benedikte
Skrevet af: Benedikte Rasmussen, 3. juli 2017 kl. 11.47
PS jeg glemte lige at medsende foto til 1placering hvor drivhuset placering er mod bøgehæk. Mod syd skygger hus og et stort træ også
👍Benedikte
Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 3. juli 2017 kl. 20.54
Uanset hvilken placering du vælger, så tror jeg nu, at dit drivhus falder ned igen !
Skrevet af: Ayoe B. P., 5. juli 2017 kl. 15.31
@Gert
Drillepind!!! ;)
Tror han henviser til orienteringen på dine billeder, @Benedikte. ;)
Men det er dog svært, at se, når billederne vender på hovedet. :/
Mit gæt er, at dit drivhus blæser i stykker, i den første efterårsstorm, ude på det åbne område - så selv om det måske ellers ville være den ideelle placering, så vil du nok i længden komme til at synes bedst om, at drivhuset ligger beskyttet af din hæk og træet der skygger nogle timer om dagen (så slipper du også for at kalke dit drivhus i højsommeren). ;)
Skrevet af: Anonym bruger, 8. juli 2017 kl. 15.30
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.