Skrevet af: Jane Pedersen, 16. maj 2017 kl. 20.52
Hej alle
Som helt ny drivhusejer vil jeg høre om der er nogen der har erfaringer med drivhuse fra Bilka?
Jeg har netop købt et Venus 6200.
Er det nødvendigt at støbe drivhuset i fundament hvis man borer soklen ned i fliser?
På forhånd tak
Jane
Skrevet af: Bent Nørgaard, 16. maj 2017 kl. 22.24
Du bliver forbavser over vindens kræfter. En efterårsstorm, med et manglende vindue eller to, kan få drivhuset til at flyve væk. Det skal stå godt fast.
Skrevet af: Svend Høst, 16. maj 2017 kl. 23.17
Nej det kan det ikke (flyve væk) mit drivhus stod i mere end 30 år løst oven på en række fliser som lå løst på i grus lagt på jorden , super orkanen i 1999 2 december flyttede drivhuset en halv meter og drejede 45 grader men det stod stadig på flserne , og modsat alle naboernes drivhuse var der iķke gået et eneste glas , jeg skulle bare pllle alle glasene ud og flytte det tilbage , da det ikke var fastgjort kunne det give efter for de kraftige vindstød som flyttede drivhuset , hvis det var fastgjort ville det være totalt smadret , og der står det stadig .
Skrevet af: Tine Horsum, 16. maj 2017 kl. 23.51
Jeg arbejdede på en Genbrugsstation i 1999- vi fik efterfølfende rigtig mange sammenkrøllede drivhuse ind, ligesom vores telthal (vindstærk op til orkanstyret), ovrtdækningenvar fløjet ad Pommeren til og stiverne var krøllet sammen som spaghetti.
Du var heldig! Ligesom jeg var det, mit drivhus mistede to glasruder.
Andre var ikke! Og mit drivhus har fundament.
Mvh
Tine- og vi fik mange krøllede drivhuse ind- som i mange!
Skrevet af: Rasmus Thomsen, 17. maj 2017 kl. 18.49
Fundament til drivhuse er også et forsikringsspørgsmål, lige så vel som registrering på BBR. Jeg fik mit godkendt med medkøbte sokkel, og punktforankring. x6 vinkeljern nedstøbt i kloakrør.
Tror så heller ikke at det flyver væk.
Skrevet af: Lars Holt, 17. maj 2017 kl. 19.19
Der er formodentlig stadig en bagatelgrænse på 10 m2 for om det er en bygning (med tilhørende tilladelser) eller en mindre bygning, der ikke kræver tilladelse.
Når jeg har forhandlet forsikring, er jeg ikke blevet spurgt ind til drivhusenes fundering.
Men forsikringerne dækker jo ikke ret meget. Der er begrænsninger på alle leder og kanter.
Skrevet af: Svend Høst, 17. maj 2017 kl. 20.07
Et drivhus på 10 m2 med glas i vejer ca 340 kg så det flyver ikke væk , med mindre det er en orkan........
Skrevet af: Anonym bruger, 18. maj 2017 kl. 10.50
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Jane Pedersen, 22. maj 2017 kl. 13.16
Tak for svar:) De der klodser i hjørnerne, er det betonklodser med spyd?
Skrevet af: Anonym bruger, 22. maj 2017 kl. 13.49
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Orbesen Teknik, 13. juni 2017 kl. 8.52
Slettet af administrator 13. juni 2017 kl. 9.39.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.