Forum

Vin – gået ud?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lene Skelmose, 26. marts 2016 kl. 9.45

Burde der ikke være synlige knopper på vin nu - står i drivhus? Har to planter og de ser godt nok noget døde ud. Har prøvet at skære nogle grene tilbage for at finde frisk ved, men skal langt tilbage og når der dukker noget svagtgrønt op er der en brun kerne. Synes der er en snert af muggen lugt. Planterne er ca 18 år gamle.

Skal de væk ville det være rarest at få dem væk inden drivhuset bliver fyldt med alt muligt andet.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone S., 27. marts 2016 kl. 10.24

Vin er sen til at vise tegn på liv om foråret min ser også meget "død" ud så giv den lidt tid:)

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 27. marts 2016 kl. 21.11

Hvis du krasser i barken og den viser grøn bark, så er der liv. Det andet du beskriver lyder i mine ører som om at den er delvis død , at du skal skære den lang tilbage.
til frisk og sygdomsfri ved.

Vin kan godt tåle at blive skåret kraftig tilbage .

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Madsen, 27. marts 2016 kl. 22.46

Jeg har tjekket min vin i dag. Der er kommet små knopper. Men det vil da være ærgerligt helt at opgive vinen. Mystisk at de bare går ud ?

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Skelmose, 28. marts 2016 kl. 7.16

Ok - tak for svar. Jeg skærer tilbage til grønt ved og håber det bedste. Vist første gang jeg har fået drivhuset klart så tidligt - så det er måske det tidlige tidspunkt der snyder mig.

Nyt svar til emnet »Vin – gået ud?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Vin – gået ud?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider