Forum

Selvvandingspotter

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lone Aage, 26. februar 2016 kl. 10.50

Jeg har set et selvvandingssystem, der hedder autopoteasy2grow.
Er der nogen der har erfaring med det og ved, hvor man kan købe det?
Wilab Garden har i grøn hvor potterne står 2 og 2, men jeg vil gerne have det i sort og enkeltvis.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kasper Petersen, 6. marts 2016 kl. 18.18

hej ved ikke om der er det her system du tænker på!
www.dansk-hobby-hydro.dk/shop/autopot-autovandings-150s1.html

det er ihvertfald godt ..og billigt.
vh kasper

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 27. marts 2016 kl. 10.48

Det kan også fås hos plantekasse.dk :)

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 27. marts 2016 kl. 11.23

Du kan gå en tur i et havecenter og kigge på forskellige selvvandingssystemer. ........ og så gå hjem og efterligne de ret dyre systemer. For år tilbage købte jeg nogle meget, meget store krukker. Bunden blev fyldt med et tykt lag leca sten og egnet jord. Så satte vi et hjemmelavet vandingssystem ned i krukken.
Vandingssystemet består af en 5-10 liters spand med låg. I låget skæres et hul passende til et plastrør ca 5 cm i diameter. I dette rør er der boret en masse små huller med et lille bor. Udenom dette trak jeg noget nylonstrømpe, sat fast med pvc garn (bare et materiale som ikke ruster eller forgår hurtigt). Spand og rør sættes ned i krukken og der fyldes jord omkring og ovenpå. røret skal være så langt at det stikker op over jorden så du kan hælde vand ned i det.
Ingeborg
ps. jeg skal have ny jord i en af de store krukker og kan se, om jeg har husket rigtig med ovenstående forklaring :-)

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 27. marts 2016 kl. 11.41

Jeg har glemt noget: Det store rør med huller er sat helt med i bunden af plastspanden og er fyldt med jord. Desuden er der et mindre rør ned i spanden som tjener til påfyldning af vand.

Et mindre "vandingssystem " opnåes med en plastflaske med huller gravet ned sammen med planten, så halsen stikker op over jorden.

Ingeborg

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 27. marts 2016 kl. 14.48

Og nu med en tegning, som man måske nemmere kan forstå. Kapilærrøret er fyldt med jord og åbent opadtil. Alle materialer havde vi hjemme, noget fra rep. af nedløbsrør osv.
Ingeborg

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Aage, 27. marts 2016 kl. 15.40

Jo det ser ud til at det er det.
Dejligt at høre at dine erfaringer er gode.

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Aage, 27. marts 2016 kl. 15.41

Tak for oplysningen.

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Aage, 27. marts 2016 kl. 15.42

Tak for din fine illustration og forklaring.

Nyt svar til emnet »Selvvandingspotter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Selvvandingspotter

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider