Forum

Bobleplast

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Thomas Holm, 21. oktober 2015 kl. 16.23

Hej

Jeg er ved at gøre klar til at isolere mit drivhus så mine citrus planter kan klare vinteren. I den forbindelse er jeg på jagt efter noget Bobleplast. Der er kæmpe prisforskel. På Bobleplast.dk har de noget til flere tusinde kroner og på grafical.dk kan man få 100m tolags til et par hundrede. Er det godt nok, eller?

Vh thomas

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 21. oktober 2015 kl. 19.54

Hej
Jeg har ikke været inde at kigge på de to sider, men vær opmærksom på, at UV-bestandig plast ofte er mange gange dyrere end ordinær plast.

Med andre ordkan den billige være ganske udmærket til formålet,men har så en begræset holdbarhed - måske kun én sæson.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: ’Trine Petersen, 22. oktober 2015 kl. 8.53

Jeg købte for år tilbage to ruller bobleplast fra willab. Tror jeg gav 500 kr. i alt. Det holder stadig - nu på 5. sæson. Det du skal kigge efter er decideret drivhus bobleplast, som er med store bobler og typisk lagt mellem to lag plast. Det "almindelige" bobleplast med små bobler er slet ikke godt nok og isolerer slet ikke nok.

Vær i øvrigt opmærksom på at isolering er fint, men du er også nødt til at have en varmekilde når det bliver virkelig koldt, ellers bliver det frost i drivhuset alligevel.

Da jeg havde drivhus havde jeg et lille bobleplasttelt stående i drivhuset (også fra willab) med en lille varmeblæser som slog til når temperaturen kom under 5 grader. Den blæste til gengæld konstant, så der var luftcirkulation.

Nyt svar til emnet »Bobleplast«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Bobleplast

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider