Skrevet af: Jakob Jensen, 19. april 2015 kl. 7.31
Hej
Jeg får snart mit første drivhus på 9.9kvm.
Jeg har i den forbindelse sået ret mange chiliplanter som står alle steder herhjemme :-)
Det kan godt give diverse problemer med kæresten ;-)
Jeg kunne derfor godt tænke mig at varme drivhuset op så det i hvert fald holder de 10 grader så jeg kan stille dem derud.
Er der nogle der har erfaring med at stille radiator i drivhuset?
Tænker om jeg bare kan købe en almindelig el-radiator med termostat og stille derud?
Vh
Jakob
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 19. april 2015 kl. 8.18
jeg vil anbefale en termostatstyret varmeblæser så du får en ens temp i hele huset og ikke koldt ude ved glasset
Skrevet af: Anja Egeriis, 19. april 2015 kl. 8.22
I løbet af 14 dage - 3 uger, kan de komme derud uden varme - mon ikke kæresten kan overleve så længe?
Men ellers er jeg enig med Mogens - en varmeblæser er løsningen til drivhus, hvis man kun skal bruge den i kort tid. Det er nemlig også en dyr og ikke så miljøvenlig ting at have kørende derude :)
Skrevet af: Jakob Jensen, 19. april 2015 kl. 8.43
Når du siger de kan komme derud om ca. 3 uger? Skal der ikke være en nattemperatur på 8-10 grader? Det er vel først i slutningen af maj?
Skrevet af: Flemming Lindberg, 19. april 2015 kl. 8.57
Jeg har en ellers uopvarmet udestue på ca. 18m2, og i den har jeg en lille elvarmer med termostaten stillet på 5 grader, deri sætter jeg alle mine krukkeplanter vinteren igennem, og jeg finder ikke udgiften dertil er ubetalelig, solen skinner jo også om vinteren, så det har vi brugt i mange år.
mvh Flemming!
Skrevet af: Svend Høst, 19. april 2015 kl. 9.20
Som nævnt er el varme en dyr løsning , hvis du skal holde 10 gr. C i drivhuset i kolde nætter/perioder så vil det koste ca 2,5 kr i timen.
Du kan bruge en varmeblæser og stille den på 1000 W og 10-12 C og den vil køre hele natten igennem og da 1 Kwh koster ca 2,5 kr så bliver det timeprisen.
Jeg bruger min 18m2 vinterhave /udestue til vinteropbevaring af planter/kaktus/succulenter og har en Bosch varmepumpe til at holde ca 10-12 gr C og det er meget billigt.
Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 19. april 2015 kl. 12.09
Jakob man kan købe et minidrivhuse i plast i mange byggemarkeder. Hvis du stiller dine chiliplanter i sådan et inde i dit store drivhus, så er det begrænset hvad det koster, med en lille varmeblæser (termostatstyrede) at holde temperaturen.
Men har du slet ikke overvejet i stedet at flytte kæresten ud i drivhuset ? Så kan du jo fortsat hygge dig med dine chiliplanter inde.
Skrevet af: Anja Egeriis, 19. april 2015 kl. 12.21
Ha ha ha, Gert - godt med konstruktive forslag :)
Skrevet af: Jakob Jensen, 19. april 2015 kl. 14.17
Ja det var sgu da egentlig et meget godt forslag. Hun er også frostsikret :-)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.