Skrevet af: Johnny Jorsal, 25. marts 2015 kl. 13.58
Måske forkert katagori da det ikke er i drivhuse men I burde alligevel kunne give et bud i denne katagori ;-)
Jeg har et drivhus med støbt sokkel til at stå midt i min græsplæne, og det er egentligt lidt træls at jeg ikke kan klippe helt ind til soklen med havetraktoren, jeg kunne selvføgelig investere i en buskrydder, det er dog ikke den løsning jeg jager, jeg ville alligevel ikke få den startet op hver gang jeg klippede græs. Soklen er selvføgelig ikke særlig pæn under jordhøjde, meget ujævn, ellers ville jeg have lagt en herregårdssten langs med soklen hele vejen rundt, med det buler soklen for meget ud til, under jordhøjde. Så overvejer jeg at sætte samme herregårdssten 15 cm ude fra soklen i jordhøjde, også ligge granit skærver imellem, eller bare det der plastik kantbånd også granitskærver, hvad tænker I ?
Mvh
Johnny
Skrevet af: Freya Grossmann, 25. marts 2015 kl. 17.06
Hvad med at sætte en række lavendel eller noget andet pænt?
Et smalt krydderurtebed med purløg og andre lave krydderurter? En række lave georginer? Eller tagetes?
Det burde du da kunne køre tæt på med havetraktoren.
Granitskærver er til japanske haver og folk uden fantasi :0)
Skrevet af: Johnny Jorsal, 25. marts 2015 kl. 18.00
Granitskærverne var egentlig også bare fordi jeg har en bunke til at ligge som en gartner engang smed af, men du har faktisk ret.
Men hvad med kant skal jeg lave en flisekant/ plastikkant, min erfaring siger mig at græs er svær at holde ude af eksempelvis et lavendelbed.
Skrevet af: Freya Grossmann, 25. marts 2015 kl. 21.17
Mon ikke to gange et kvarters lugning om året kan holde græsset væk? Vi snakker vel ikke om en fodboldbane? :0)
Man kan jo også få lavendler som er store og tuedannende, som sikkert konkurrerer godt med græsset. Du kan jo lægge en flisekant langs bedet (i stedet for langs drivhuset), så kan man tydeligt se, hvor man skal luge/slå græs.
Skrevet af: Johnny Jorsal, 25. marts 2015 kl. 22.07
Det var nu også langs bedet jeg mente, det andet ville jo ikke rigtig give mening ;-)
Skrevet af: Eigil Hansen, 25. marts 2015 kl. 22.44
Man kan også støbe en kant til at køre hjulet på når man klipper græs. hvis du lægger et bed, hvad så, hvis du ikke har tagrende på huset. Så sprøjter det op ad huset.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.