Forum

Grøntsager i drivhus

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Line Nielsen, 28. februar 2015 kl. 20.29

Hej :)

Min kæreste og jeg har netop købt et drivhus, sirius 13000, som vi håber at have klar senest til april.

Jeg vil dog høre om jeg ka plante alle de planter jeg ellers ville plante i køkkøkkenhaven, i drivhuset.

Jeg har nemlig ikke mulighed for køkkenhave i år, men ville gerne stadig have fennikel, bønner, ærter, rødbeder, jordbær, bladbede, gulerødder osv.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 1. marts 2015 kl. 19.05

Jeg har ikke selv erfaringer med det, men hvorfor ikke prøve dig frem. Nogle breve frø koster jo ikke alverden. Du kan sikkert starte tidligere end på friland, men du skal nok luft godt ud om sommeren og forsøge at holde temperaturen nede.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 2. marts 2015 kl. 8.08

Drivhus er jo fint til de varmekrævende planter, men nogle af de mere tempererede kan måske få det for varmt. Men prøv dig frem.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Line Nielsen, 2. marts 2015 kl. 9.15

Mange tak for svarene :) Jeg prøver mig frem ;)

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Thomsen, 2. marts 2015 kl. 10.17

Hen på sæsonen klasker squash sammen i varmen.
Men det er jo heldigvis kun en ud af mange :-)?

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 2. marts 2015 kl. 17.34

Hej Line.

Fandt lidt info til dig her :

Når jordbær dyrkes i drivhuse udsættes de ikke for snegle og andre skadedyr, og de rådner heller ikke pga. den våde jord. De giver også en bedre høst, og har tendens til at have mere smag. Planterne må imidlertid udskiftes årligt.

Planter i potter stilles ind i drivhuset sidst på vinteren eller først på foråret. Når de blomstrer, skal de bestøves ved hjælp af en børste eller en pensel.

Jordbærplanterne bør derefter gødes med flydende gødning hver uge, indtil frugterne begynder at blive røde. De skal plukkes, når de er ensartet røde.

Radiser, spinat, salat, kørvel, gulerod er nogle af de grønsager, man ofte vil kunne få held med ved såning i drivhuset fra begyndelsen af marts, fordi de kan høstes før de egentlige væksthusplanter skal plantes ud.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Line Nielsen, 2. marts 2015 kl. 20.17

Super fedt! Mange tak Anne-Grethe :)

Nyt svar til emnet »Grøntsager i drivhus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Grøntsager i drivhus

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider