Skrevet af: Lina H., 25. februar 2015 kl. 6.19
Hej er der nogen som har et skud eller en plante af musa acuminata super dwarf eller musa rød ( IKKE PINK) dwarf banan plante jeg må købe ?
Er der evt nogen der ved om den her er en zebrina dwarf eller en acuminata dwarf ( jeg tror nemlig ikke det sidste men sælger siger det er en acuminata super dwarf ) eller nogen andre bud evt ? Men skulle ihvertfald være en dwarf banan .
Skrevet af: Jenserik Laugesen, 25. februar 2015 kl. 13.57
Hej Linda.
Det er en Acuminata super dwarf og den hedder little prins den blir ca 1 m til 1.50m.
Men søg på little prins for mere information.
Skrevet af: Lina H., 26. februar 2015 kl. 14.59
Tusind tak for dit hurtige svar Jenserik, har du selv nogen af disse dwarf bananplanter?
Ha en fantastisk dag
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 26. februar 2015 kl. 16.40
jeg har en med rodskud som godt kan fjernes jeg bor ved kalundborg
Skrevet af: Jenserik Laugesen, 26. februar 2015 kl. 23.18
Hej Linda.
Har haft de der Acuminata bananer men har aldrig haft det helt store held med dem.
De musa jeg har nu er de mere hårdføre slags så som musa Basjoo...
Musa Sikkimensis....Musa Sikkimensis red Tiger... Ensete murellii..ensete superbum.
De er meget nemme og er ik så varme krævende de gir også frugt men med frø i..og de skal bare overvintrers fra 1-4 grader uden lys og blade og barrodet.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.