Skrevet af: James F., 12. maj 2014 kl. 21.16
Den gl. vinstok i drivhuset giver druer af dårlig smag, - så nu skal der plantes en ny. Men hvilken sort kan anbefales? Det må gerne være en rød/blå stenfri drue - Og til en overkommelig pris. ;o)
Vil det ikke være en fordel, at pode den nye sammen med den 20år gl. ?
Gode råd og vejledning modtages med Taknemlighed.
Med venlig hilsen JR.
Skrevet af: Holger Pedersen, 12. maj 2014 kl. 21.25
Hej JR.
Nu har jeg vist et problem.!
Jeg må vist nok ikke, på disse sider skrive hvilke hjemmesider der evt. kan hjælpe dig, med at finde den rigtige vindrue, til dit drivhus, men hvis du sender mig en mail, så vil jeg svare dig, med hjemmesidens netadresse, og du får samtidig fra mig, det nogle plejer at kalde "de 10 sider med vindruepasning".
Venlig hilsen
Holger Pedersen, 3600 Fr.sund
Mail: hope@post.tele.dk
Skrevet af: Bente Madsen, 12. maj 2014 kl. 22.00
Du søger godt nok en blå drue, men du bør overveje den grønne Himrod. Efter min mening er den fantastisk. Stenfri, sød lækker muskatsmag.
Skrevet af: Søren S Duun, 12. maj 2014 kl. 22.03
En sort som Einset kan jeg varmt anbefale. Den smager af jordbær.
Det er en drivhussort. En god frilandssort er phønix, som er krydret .
Der findes mange frilandssorter som dyrkes af vinavler og som er værd at prøve .
Skrevet af: Rasmus F, 12. maj 2014 kl. 22.09
Vi har just plantet Vanessa. Det er en rød drue, som smager fantastisk. Den er hørdfør og sød som slik.
Naboen har en stor Vanessa i deres drivhus. Efter at have smagt den, tog vi straks ned til den lokale planteskole, for at finde et eksemplar. Det er ganske enkelt den bedste drue, jeg nogensinde har smagt og jeg GLÆDER mig til den bliver stor :-)
Skrevet af: Anja Egeriis, 12. maj 2014 kl. 22.44
Holger - vi må gerne linke til gode steder at handle. Det er de handlende selv, der ikke må reklamere i trådene, så kom du bare med dine links :)
Skrevet af: Lis P., 13. maj 2014 kl. 6.50
Da vi alle har forskellig smag, er det svært at sige at den og den sort smager godt, det bedste ville være hvis du havde mulighed for at smage druer fra de forskellige sorter.
de druer jeg kan lide er jo ikke sikkert du kan lide,
Skrevet af: James F., 13. maj 2014 kl. 8.24
Mange Tak for Jeres venlige input. Nu føler jeg mig langt bedre rustet... til at besøge plantecenter eller planteskole. :o)
Man må støtte sig til Dem, der har lært at gå.!
Med venlige hilsener JR.
Skrevet af: Maj-Britt Rønne Møller, 15. maj 2014 kl. 22.38
Hej
Spændende snak om druer
Jeg vil vældig gerne have navne på gode frilandsdruer, jeg kender kun Rondo
Hilsen Maj-Britt
Skrevet af: Holger Pedersen, 15. maj 2014 kl. 23.24
Hej Maj-Britt.
Hvid du sender mig en mail, så kan jeg se din mailadresse, og kan derved sende dig det nogen kalder "de ca. 10 siders vindruepasning".
Forklaringerne ang. vindruer fylder ret meget, og vil fylde denne hjemmeside helt op flere gange.
Venlig hilsen
Holger Pedersen, 3600 Fr.sund
Mail: hope@post.tele.dk
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.