Forum

Drivhus stormskade

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Johnny Jorsal, 28. oktober 2013 kl. 18.27

Ja så røg drivhuset, 12,1 m2 juliana i mere end 1000 stykker og bøjede profiler,
heldigvis har jeg en drivhus forsikring og støbt sokkel, så der burde ikke være noget.
Men hvis de nu tilbyder et nyt hus, vil det så være en fordel at tage poly frem for glas, for der ligger godt nok meget glas rundt omkring
Og hvordan med demontage og montage, står forsikringen for det.

1 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 28. oktober 2013 kl. 18.40

Det skulle du nok spørge dit forsikringsselskab om - det er sikkert forskelligt fra selskab til selskab :)

Der er godt nok røget mange drivhuse i dag...

2 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 29. oktober 2013 kl. 8.44

du skal vælgepoly selvom du måske selv skal betale forskellen så slipper du for balladen næste gang

3 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren T., 30. oktober 2013 kl. 11.48

Jeg bor et meget udsat sted i Esbjerg, hvor vinden hærger. I år 2000 satte jeg et 6 m2 drivhus i glas op. Det blev blæst i stykker flere gange, så det blev udskiftet met i polykarbonat i 2005. Det er noget daller og ikke særlig pænt, men det glasset smadre ikke.
Sidste vinter (2012) besluttede jeg mig for at bygge et stor 21 m2 drivhus. Men da jeg viste at det kun var et spørgsmål om tid før den næste storm kom, valgte jeg et kvalitetshus fra Willab Garden. Det har sikkerhedsglas og kraftigere profiler. Drivhuset klarede stormen med middelvind på 26 m/s og 40 i stødene. Derimod faldt der tre tagsten af mit hus.
Så hvis du er vil med dit drivhus, så ville jeg vælge en bedre kvalitet end det der er standarden.

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johnny Jorsal, 30. oktober 2013 kl. 13.36

ja flot ser det jo ud, men nok også en anden prisklasse. mit var et Juliana Compact plus 12,1m2 og jeg er egentlig af den opfattelse at Juliana er ok kvalitet, men der tager jeg måske fejl ? En anden problematik ved at skifte drivhus model er jo også sokklen, jeg har været ved at kikke og det er jo nærmest umuligt at finde et drivhus i en bedre kvalitet med samme mål.

5 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren T., 30. oktober 2013 kl. 17.08

Min sokkel står på 8 punktfundamenter. Jeg lavede 8 hulle med et pælebor. Satte soklen i vatter over hullerne. Monterede nedstøbningsjern på soklen. Fyldte hullerne med beton.
Det er nok den nemmeste måde at gøre det på.

6 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johnny Jorsal, 30. oktober 2013 kl. 20.14

Den godkender mit forsikringsselskab ikke, de vil have en støbt sokkel, og man kan jo sige at dine punkter også er støbt, men ikke i deres termologi :-)

7 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren T., 30. oktober 2013 kl. 20.27

Det tror jeg de gør. Garager er ofte sat på punktfundandamenter og de dækkes.
8 1m dybe punktfundanmenter er stærke og rykker sig næppe før det der står over jorden.

8 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 31. oktober 2013 kl. 7.14

Enig i, at Euro-Serre er gode drivhuse - der er et lille stykke af en gummiliste, der har løsnet sig på mit efter i mandags, intet andet :)

9 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Frederik G, 31. oktober 2013 kl. 8.55

Jeg kan tilslutte mig Euro-Serre koret! Jeg har en maxi 4 mur og et mirabel træ væltede halvt ned over det og grene bankede ned på glassene i en halv times tid inden jeg kom hjem og fik savet de størest grene af og der var heldigvis ikke sket noget med huset:-) ikke engang i ridse!

10 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johnny Jorsal, 4. april 2014 kl. 19.38

Så kom det nye drivhus op, det blev selvfølgelig et magen til da jeg ikke var interesseret i at skulle til at lave ny sokkel, dog med små ændringer, det blev med indfarvet profiler og polyplader, også er hver enkelt plade limet med silikone hele vejen rundt, samtidig med at stålsoklen også er limet på den murede sokkel , og jeg må sige at det er helt utrolig hvad det har gjort af forskel, huset er blevet langt mere stabil, når man står og skubber til det.
Jeg overvejer så at sætte 4 øjer i den langsgående bjælke i toppen (2 i hver side), så jeg til efteråret kan sætte 4 stropper i øjerene, de skal så gå ned langs med det skrånende tag, og videre ud i 4 stormpløkker, så er der da hold i toppen, håber jeg. Så nu det jo så bare blive sæson, jeg er klar :-)

Nyt svar til emnet »Drivhus stormskade«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Drivhus stormskade

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider