Forum

Vestvendt drivhus

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Gitte Ottosen, 13. oktober 2013 kl. 17.24

Hej
I min nye rækkehus have vil jeg gerne have et vægdrivhus, men det eneste sted hvor der reelt er væg nok til det er på en vestvendt gavl. Jeg mener der er sol fra ca frokost eller i hvertfald fra kl 13 og så mere eller mindre resten af dagen, men er det tilstrækkeligt? Regner med standard planter som tomat, agurk, chili og tomatillio. Det kunne være sjovt med en vin også men det får jeg næppe plads til :-)
Men dur det overhovedet med drivhus på en vestgavl?

På forhånd tak for hjælpen
Giyte

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina K., 14. oktober 2013 kl. 12.19

Hej Gitte,

jeg mener, at et af problemerne med de små vægdrivhuse bl.a. er varmen, så jeg tror faktisk godt, at det kan være en god løsning, at det ikke står i brændende sol hele dagen.

Mit eget (7-8 m2) drivhus står på østsiden af huset, så det får også kun maksimal sol indtil kort efter middag - og jeg dyrker altså fine tomater og agurker - og vin :-)

Jeg synes da, at du skal prøve. Lige p.t. er der også godt salg i drivhuse på dba, så du ikke behøver give en bondegård for det.

Hilsen Tina

Nyt svar til emnet »Vestvendt drivhus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Vestvendt drivhus

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider