Forum

Forslag til materiale under sokkel

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lasse Nielsen, 12. oktober 2013 kl. 17.49

Er ved at lægge an til at opsætte et nyt drivhus. Planen er at det skal støbes ned i 6 punkter og der skal IKKE støbes sokkel i jorden, men vil gerne at stålsoklen ikke står direkte på jorden, men ovenpå et eller andet.

Har overvejet en træramme, men da den rådner med tiden, så bliver det ikke træ. hvad kan i andre anbefale......bare fliser.....fundamentsblokke...eller???? Bør man hvis det bliver beton den stilles på, så ikke ligge noget imellem, således at stålet ikke bliver slidt med tiden og derved ruster?

Har hørt at leca blokke med tiden kan "korrodere" stål.....er det noget der kan være et problem, såfremt sådanne anvendes?

Råd og gode forslag ønskes....men det skal da gerne være så nemt som muligt.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren T., 1. november 2013 kl. 9.35

Følger der ikke en alu ramme med, eller kan du tilkøbe den som ekstra?
Jeg har opsat et drivhus på 8 punktfundamenter. Men her købte jeg en ramme, hvorpå jeg monterede nedstøbningsjern. Rammen står så direkte på jorden mellem punktfundamenterne.

Jeg har tidligere haft et drivhus stående på et fundament af lecablokke. Ovenpå blokkene lagde jeg en stribe tagpap og så en trykinpregneret lægte. Drivhuset blev så sat fast på lægten. Det stod i 13 år og var ikke råddent da jeg tog det det ned.

Nyt svar til emnet »Forslag til materiale under sokkel«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Forslag til materiale under sokkel

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider