Skrevet af: Peter Selmer, 8. juli 2013 kl. 0.05
Kære alle
Jeg synes at jeg har været hele nettet rundt, men kan altså ikke finde præcist det svar jeg søger:
Jeg elsker Gazpacho og vil gerne dyrke mine egne peberfrugter næste år. Gul og rød peber giver ikke anledning til spørgsmål, men er det korrekt opfattet at hvis jeg eks. ønsker at have en grøn peber (dem jeg kender fra Fakta eller Bilka) sammen med en rød - ja så behøver jeg kun plante en rød peberplante i drivhuset og snuppe en der er grøn (i modningsfasen) og efterfølgende en rød der er modnet fra samme plante? Eller kan man købe frø fra en grøn peberfrugt?
Venlig hilsen
Peter
Skrevet af: Anja Egeriis, 8. juli 2013 kl. 7.23
Hej Peter
Du har helt ret i, at den grønne bare er en umoden udgave af en rød eller gul peber - der er et par enkelte undtagelser, men ellers er der ingen peberfrugter, der har grøn som modenhedsfarve.
Jeg vil i øvrigt anbefale dig at have mere end 1 plante, så du får lidt mere at plukke af :)
Hvis du vil lave planter selv fra frø, kan jeg anbefale dig at se lidt på denne hjemmeside:
www.bh-froe.com/ZC/
Mvh
Anja
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.