Forum

Små fluer?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Dorte Elsass, 24. juni 2013 kl. 18.28

Hej alle sammen

Jeg har i mit drivhus plantet tomat, agurk, melon og peberfrugt.

peberfrugterne har jeg plantet i nogle potter/krukker jeg har købt i jysk hvor der kan fyldes vand på og så ses vandstanden i et lille rør i toppen af krukken, jeg synes dog at frugterne ser noget blege ud selvom jeg har gødet dem.

agurkerne og melonen står i kapilær kasser og de fleste tomater står også i kapilær kasser men jeg har også en i samme typpe krukke som peberfrugterne.

jeg har en skoleagurk som giver rigtig godt men den alm. agurk har bare givet to noget deforme agurker, og tomat planterne ser også noget sølle ud der er dog tomater på vej men planterne ser sådan lidt skrantene ud.

nu har jeg så opdaget at der er ret mange små bitte fluer helt nede ved jorden i den alm. agurk og også ved peberfrugterne...hvorfor er de der? og hvad gør jeg ved det? jeg har forsøgt at bruse planter og jord over men uden nogen bedring.

jeg har vasket drivhuset grundigt af inden jeg gik i gang med at plante så jeg vil ikke mene det kan være detfor, er min drivhus drøm for i år bare gået tabt eller?

håber der er nogle der har nogle ider til hvad jeg kan gøre

hilsen Dorte

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 24. juni 2013 kl. 23.03

Det lyder som om at der er alt for fugtigt i dit drivhus, og at du vander for meget. Åben dør og vindue fra morgen til aften - så bliver bestøvningen også bedre. Planterne har godt af at jorden tørre lidt ud mellem hver vanding.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 25. juni 2013 kl. 6.56

Og hvis du kan komme til at plante/stille nogle tagetes derind, kan de hjælpe med til at få fluerne væk - tagetes kan være med til at holde flere slags utøj væk.

Nyt svar til emnet »Små fluer?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Små fluer?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider