Forum

Problemer med samling af drivhus

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Christina Bjørk, 20. april 2013 kl. 19.34

Hej

Jeg er, kun et år forsinket, begyndt at samle mit uranus 11500...
Jeg har i dag fået samlet sider og den ene gavl, men er gået i stå i den gavl med dør. Nærmere præcist ved den 'øverste tværgående overlægger' - på den skal påmonteres de to øverste skinner til dørene, men jeg kan ikke regne ud hvordan - selv om jeg logisk godt ved ca hvordan det skal se ud....Og så skal der monteres to små underlige beslag i disse samlinger - som jeg ikke kan se hvad skal bruges til, langt mindre hvordan de skal placeres....
Mit skinneproblem - jeg kan kun få hullerne til boltene til at passe såfremt jeg lader de to skinner støde sammen på midten ( det passer faktisk med hvor langt de skal stikke ud ) - men så har jeg kun et hul pr. skinne - og beslagene ved jeg så stadig ikke med....

Skulle der være nogle derude der kan oplyse mig - eller som har et uranus der kan tage et billede eller 2 til mig ( for tegningen er elendig lige der ) ?- så vil jeg være meget taknemmelig :-)

Jeg har googlet lidt, men det har nu ikke båret frugt, jeg har de videoer der ligger på Bilkas side - men han viser ikke dette punkt...jeg kan ellers anbefale dem for overblikkets skyld :-)
Mvh
Christina

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christina Bjørk, 20. april 2013 kl. 19.50

Det er side 24, 3.6 + 3.8/3.9 der mopper mig - hvis min forklaring var lidt uklar :-)

www.opj.dk/Vitavia%20samlevejledninger/URANUS_6700,8300,9900,11500.pdf

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 21. april 2013 kl. 20.32

Nåh Christina, der er åbenbart ikke rigtig nogen der har mod på at hjælpe dig ?
Måske fordi det kan være lidt svært at sætte sig ind i ud fra din beskrivelse.
Måske har du selv løst problemet i mellemtiden, men ellers vil jeg da foreslå, at du fortæller hvor i landet du bor - så kunne det jo være, at der var en "Klog-Åge" i nærheden som kunne gi dig en hjælpende hånd.
Held og lykke med drivhus-projektet.

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christina Bjørk, 22. april 2013 kl. 8.30

Hej Gert

Jeg kan ikke fortænke nogen i ikke at svare :-)
- den er lidt grum, selv med mit link til brugsforvirringen...

Jeg har ikke løst der med montering af de øverste dørskinner, samlede vinduerne i stedet, jeg er ikke begyndt at sætte huset sammen endnu, men min sokkel er næsten klar.

Dørskinnerne skal monteres på ydersiden så jeg tror de kan monteres senere..

Jeg regner så med at jeg må ud og kigge over hække, eller finde et udstillet eksemplar at kigge på, hvis ikke nogen herinde lige har uranus 9000/11500

Jeg bor i Horsens - jeg kan ikke lige finde hvilke forhandlere der har huse udstillet - typisk når man skal bruge det...

Og tak skal du have :-)

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christina Bjørk, 22. april 2013 kl. 13.13

Status: Jeg ringede direkte til OPJ, og fik fat i nogle meget søde og hjælpsomme mennesker, der kunne fortælle at Bilka Horsens har en samlet model stående på taget, og de gav mig også et nummer på deres montør :-)

Så jeg har været nede og kigge og tage billeder...

Problem med skinnerne er løst, nu ved jeg hvordan de skal monteres, beslagene var der ikke - så jeg ved ikke hvad de er til for, jeg har tænkt mig at spørge montøren om det.

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Christensen, 27. april 2013 kl. 20.13

Hej Christina

Jeg tror jeg kan løse dit problem. Jeg havde selv de samme problemer sidste år da jeg samlede mit 11500 uranus drivhus.

Jeg kørte til Ishøj (Bilka) hvor jeg fik taget nogle billeder. Så gik det let.

Jeg kan godt sende dig nogle billeder på e-mail.

Mv Lene

Mv Lene

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne Kuhlmann Goddik, 27. april 2013 kl. 22.31

Jeg er også ved at samle et Uranus drivhus (skal i gang med at montere glas nu). Jeg fik hjælp ved at kigge på et drivhus i Bilka Vejle.

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Theibel, 22. april 2021 kl. 17.10

Hej Lene... Ved ikke om dét her kan lade sig gære6, så mange år efter... Vi står i nøjagtig samme problem, som du gjorde i 2013, vedr samling af uranus drivhus 11500,vedr endegavlen med døren... Kan du hjælpe med din mail for 7 år siden..? 😳😂
Venlige hilsner Kirsten

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Theibel, 22. april 2021 kl. 17.11

Ups der skulle stå lade sig gøre....

Nyt svar til emnet »Problemer med samling af drivhus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Problemer med samling af drivhus

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider