Forum

Samle glas med silikone uden overlap.

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lasse Hansen, 14. april 2013 kl. 12.57

i mit vitavia drivhus er der blæst 3 rækker glas ud her i vinter pga. problemer med dørene. Jeg har nu besluttet at jeg vil sætte glassene i med silikone her i foråret. I en drivhusbog er der et eksempel hvor glassene stilles oven på hinanden med en silikone fuge imellem. herved undgås det normale glasoverlap som samler skidt. desuden vil det give en helt tæt samling mellem glas og drivhusprofil.
Er der nogen som har prøvet det?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter A., 14. april 2013 kl. 16.24

Det giver et tag der kan tåle et meget højere snetryk , når der er overlæg...........

Peter A.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 14. april 2013 kl. 21.02

Hej Lasse stakkels dig når du har limet dit glas sammen, det er næsten umuligt at skifte ruder en anden gang, og stabiliteten forsvinder også som P. A. skriver. Min nabo gjorde det samme som du vil gøre, det fortrød han mange gange, da der tit efter en storm, røg et par stk glas, som var limet med silikone. Da det var sket fem-seks gange, blev drivhuset kasseret. Henry G.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lasse Hansen, 15. april 2013 kl. 22.57

For det første, det er glas i siderne der er blæst ud pga. Svage klips. Mit tag skifter jeg ud med hele baner polycarbonat 6mm.

Ideen med at stille glassene oven på hinanden med silikone imellem glassene, er derfor kun i siderne og gavl, dermed er der ikke noget statisk tryk af sne.

Mht. Til at benytte silikone syntes jeg der hersker total forvirring på dette forum. Nogen skriver at det er tåbeligt, med stor risiko for knækkede glas, der desuden er mere besværligt at skifte. Andre skriver at det skaber langt bedre stabilitet og dermed en god stormsikring. Jeg kan bare konstatere at standart klips i mit drivhus ikke er godt nok.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter A., 16. april 2013 kl. 10.45

Det bedste er absolut de her glasclips især til siderne og gavlene 4 til hver rude, i taget kan man hvis det er utæt bruge silikone + glasclips , hvis ruderne kan blæse ud så er der da noget galt, især i en vinter hvor vi ingen store storme har haft , døren og/eller vinduer må have syået åben så der er opstået overtryk inde i drivhuset som har kunne presse ruderne ud og her hjælper silikone heller ikke.
Hvis man bruger silikone til glassene i et drivhus så kan de som regel ikke pilles ud igen i hel tilstand.

Peter A.

Nyt svar til emnet »Samle glas med silikone uden overlap.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Samle glas med silikone uden overlap.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider