Forum

Højbedsmuld i bigbag?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 29. marts 2013 kl. 11.51

Hej alle og glædeligt forår (er det noget der hedder sådan?) :-)

Jeg står og skal bruge ca. en kubikmeter højbedsmuld, men jeg synes ikke lige at jeg har kunne finde nogle billige tilbud på nettet.

Er der nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak

Peter

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 29. marts 2013 kl. 12.19

Hej Peter,

Jeg har ikke hørt, at man kan købe muld i bigbags. Lej en trailer og kør på din lokale genbrugsstation og køb 500 kg for 80 kr - det kan vi i hvert fald i Aarhus. Måske også hos dig? Det er - i hvert fald hos os - god muld og meget velegnet til højbede.

Elsebeth

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 29. marts 2013 kl. 13.01

Eller kig på Den Blå Avis. Ofte er der nogen, som fx har bygget hus, som har masser af overskudsjord, man kan hente gratis/billigt.
Kan evt. blandes med komposten, som Elsebeth foreslår.

Men det kommer jo an på, hvad du mener med højbedsjord. det kan jo være alt muligt.

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 29. marts 2013 kl. 13.15

Jorden/mulden skal bruges i højbede i vores lille 6,2m2 drivhus, og den skal være af "bedst mulige" kvalitet. Gerne noget der minder om spagnum som er "lækkert" at arbejde med/i. :-)

P.f.t.

Peter

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 29. marts 2013 kl. 13.30

Denne indeholder ikke sphagnum - det er ikke rørende billigt, men det ser fornuftigt ud, synes jeg :)

www.bilka.dk/have/storsaekke/champost/champost-hoejbedsmuld-625-liter-i-storsaek--53100100050%28purchase_other_ds%29

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 30. marts 2013 kl. 21.39

Jeg har brugt Champost i mange år og det virker fint. Der skal et nyt lag lægges på hvert år, da det bliver spist/omsat af mikroorganismerne.
Anne Marie

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Niels V., 31. marts 2013 kl. 22.17

Så lige at bauhaus har big baller med muld i det store katalog der lige er kommet...

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 1. april 2013 kl. 12.31

Er selv lige faldet over dette hos jem&fix

www.jemogfix.dk/search.aspx?pid=9037475&view=1

Jorden ser "lækker" ud og fordelen at købe i sække er, at jeg ikke står med flere hundrede liter højbedsmuld jeg ikke ved hvad jeg skal bruge til. :-)

Peter

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 1. april 2013 kl. 13.40

Det er heller ikke et lige så godt produkt du får fra Jem&Fix - og det er helt sikkert sphagnumbaseret. Rigtig muld ville være langt bedre - både for højmoserne og for din arbejdsindsats i de kommende år :)

Hvis du bruger rigtig muld, kan det nemlig blive i bedene fremover, og du kan nøjes med lige at udskifte de øverste 5-10 cm hvert år - jeg tror ikke, sådan noget som det her er meget bevendt i mere end en enkelt sæson, så det vil være meget mere bøvlet og dyrere...

Nyt svar til emnet »Højbedsmuld i bigbag?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Højbedsmuld i bigbag?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider