Skrevet af: Johnny Jorsal, 28. marts 2013 kl. 15.41
Mens jeg går og venter på varmere vejr, så jeg kan få gravet sokkel til mit nye drivhus, går jeg og kikker på mine små forspirrede tomatplanter, de er foreløbig kun 5 cm og i Bauhaus så jeg lige i går at deres var 10-15 cm, så jeg må jo være bag efter. Men så går jeg og tænker, hvad kan jeg gøre bedre næste år. Planterene står i et vestvendt vindue på loftet(jeg har ingen vinduer mod syd) de har kunstlys, 2 stk 49W amatur uden reflektor. Jeg har dog idag lige hængt noget staniol op mellem amaturene, temperaturen på loftet ligger mellem 14 og 20 grader, jeg fyrer ikke deroppe, for at holde det køligt. En af de ting jeg spekulere over, er om det er nødvendigt at have lyset tændt når solen rammer dem. En anden ting er om det havde været bedre at lave en lukket kasse beklædt med staniol, eller om det er fint nok og få det med solen giver. Man kan jo bare sige at det jo ikke er meget når nu der hænger staniol over.
Skrevet af: Johnny Jorsal, 28. marts 2013 kl. 15.42
Ups jeg glemte lige, der er lys på fra 0600 til 1800
Skrevet af: Freya Grossmann, 29. marts 2013 kl. 11.23
Mine er ca. 7 cm, så det afhænger af, hvornår du har forspiret dem.
Mine får ikke kunstigt lys, men står i vinduer mod vest, øst og syd. Dem mod øst strækker sig meget, da der her også er en del skygge.
Skrevet af: Johnny Jorsal, 29. marts 2013 kl. 15.31
Okay,så er det nok fint nok, jeg satte dem på lørdag for 4 uger siden. Hva med dig?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.