Forum

Dagstilbud Bilka kapilærkasser 59’-

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Johnny Jorsal, 3. marts 2013 kl. 8.39

Idag har Bilka kapilær kasser på bud til 59'- er de noget værd? Jeg har lige købt et juliana drivhus på 12m2 og forventer at få det opstillet i løbet af marts, det vil sige at jeg skal have fundet på noget vanding til hele drivhuset, og uden at ville starte en religionskrig omkring kapilærkasser vs. drypvanding vil jeg bare hører om Bilka kapilærkasser er noget værd, og om det er hul i hovedet at installere så mange kapilærkasser i et så forholsvis stort drivhus versus noget drypvanding, eller hva man nu kan?

1 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 3. marts 2013 kl. 8.45

- jeg ville nok foretrække drypvanding -

2 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johnny Jorsal, 3. marts 2013 kl. 9.16

Super men kan man få noget drypvanding til et 12m2 drivhus for samme penge. For jeg må jo nok indrømme det handler også om økonomi, der er mange opstartsudgifter lige nu syntes jeg.

3 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anders Frederiksen, 3. marts 2013 kl. 9.40

Sidste år havde jeg 3 kapillærkasser og 6 hjemmebyggede selvvandingskasser (murerbaljer) i drivhuset, og væksten i kapillærkasserne var elendig sammenlignet med de hjemmebyggede, og det var samme jord og gødning skal der lige siges.
Så i år ryger de ud, og så nøjes jeg med de hjemmebyggede :-)

Hilsen Anders

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 3. marts 2013 kl. 14.27

Er kapillærkasser foreneligt med den økologiske tankegang?
Umiddelbart vil jeg tro, at den største erfaring med kapillærkasser findes på drivhusklubben eller lignende steder.

Personligt kan jeg ikke se mig selv dyrke i kapillarkasser, idet jeg dyrker i jord blandet med egen kompost.

Kapillarkasser opfatter jeg som en meget unaturlig og syntetisk måde at dyrke planter på - i hvert tilfælde hvis vi har udgangspunkt i den økologiske tanke, det bæredygtige og interessen for den levende jord eller ?

5 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone S., 3. marts 2013 kl. 21.35

Hej Anders
Lyder interessant med hjemmebyggede selvvandingskasser:
Hvordan har du lavt dem?
Hilsen Lone

6 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anders Frederiksen, 5. marts 2013 kl. 16.21

Hej Lone, jeg har ikke lige en tegning af mine egne, men der er masser af inspiration at hente her.

www.google.dk/search?q=self+watering+containers&hl=da&client=ms-android-asus&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=MQw2UYerC8OPtAaBq4H4BQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1280&bih=752

Jeg skal prøve at få lavet en tegning senere.

Hilsen Anders

7 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone S., 5. marts 2013 kl. 17.10

Hej Anders
Meget inspirerende med de forskellige selvvandingskasser dem vil jeg studer nærmere:-))
Tak for svar
Venlig hilsen Lone

8 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 6. marts 2013 kl. 21.47

Jeg har nu haft gode erfaringer med agurker i billige selvvandingskasser. Peberfrugter og chilier foretrækker jeg at have i sorte murerspande, jeg har altså valgt at se bort fra at de ikke er beregnede til at dyrke grøntsager i. Det gode ved murerspandene er, at jeg kan tage dem udenfor, hvis der kommer utøj i planterne. Tomater trives bedre for mig på friland.

Mvh Mette

9 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 6. marts 2013 kl. 22.26

Jeg har ingen dårlig erfaring med kasserne fra Bilka og jeg kender flere i familien som bruger dem . De er med andre ord lige så gode (eller dårlige om man vil) som dem man køber i eksempelvis Silvan . Men fordi at de er billigere, så bliver de ikke ringere .

10 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ulla Danielsen, 7. marts 2013 kl. 19.44

Hej Johnny

Husk at putte sikkerhedsposer i kapilærkassen inden du planter den til ;o) Den vil sikre dig, at vandet bliver inde selvom kassen bliver utæt - det er så ærgeligt at vandet bare løber ud. Jeg må indrømme, at jeg har set det ske på nogle af de billige kasser, men sikkerhedsdugen vil hjælpe

Med venlig hilsen
Ulla

Nyt svar til emnet »Dagstilbud Bilka kapilærkasser 59’-«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Dagstilbud Bilka kapilærkasser 59’-

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider