Skrevet af: Bente Madsen, 6. juli 2012 kl. 16.40
Er der nogen her, der har erfaringer med at dyrke kalabas. Jeg fik en lille fin plante af en veninde, der havde sået frø fra Camilla Plum. Jeg havde tænkt mig at planten kunne vokse diskret i et pyntehjørne af drivhuset sammen den klokkeranke og en måneblomst. Men den vokser og vokser. Den har monster store blade og en masse sideskud. Og små knopper. Det er min plan at knibe sideskud og på et tidspunkt kappe toppen. Jeg vil bare gerne have et par kalabasser. Nogen tips?
mvh
Bente
Skrevet af: Søren S Duun, 6. juli 2012 kl. 19.55
De skal have god plads , men du kan også lade et af skudene vokse udenfor, over taget på drivhuset da de gerne kan lide den undervarme som drivhuset giver . Det kræver en varm sommer for at dens frugter modnes, men spændende er den. Det er mange år siden jeg selv dyrkede den .
Skrevet af: Bente Madsen, 7. juli 2012 kl. 11.22
Fantastisk nu har jeg kæmpet for at holde den fra vinduet. Jeg gelejder den straks ud igen. Tak. Det bliver sjovt at se når den kravler rundt uden for.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.