Skrevet af: Eigil Hansen, 4. juni 2012 kl. 21.21
Dyrkes de bedst i drivhus eller friland.
Hvordan passes de skal de knibes.
De fylder megeet så det ville være rarest udendørs, kan de gro i plante sæk.
Mvh Eigil
Skrevet af: Søren S Duun, 4. juni 2012 kl. 21.42
Jeg har altid dyrket dem på friland i køkkenhaven og jeg har aldrig knibet dem.
Skrevet af: Lone Brems, 4. juni 2012 kl. 22.08
Hej Eigil Hansen
Bedste resultat fås ved at dyrke dem ovenpå en kompostdynge med halvomsat kompost - søg evt i søgefeltet øverst på denne side på Troels Østergårds artikel: "Kompost for de travle".
Der er ikke brug for at regulere væksten ved knibning - men der er brug for fantasi og måske sultne naboer i den periode, hvor squash-frugterne udvikler sig :-)
Du kan få mere viden om squash og græskar ved på Havenyt's side at at søge på ordene "squash" og "græskar" (deres krav til vækstbetingelser ligner hinanden).
Jeg håber, du kan starte planterne indendørs - lige for tiden er det for koldt og blæsende at forsøge sig med udendørs fremspiring af squash...
Med venlig hilsen fra
Lone
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 5. juni 2012 kl. 9.21
Hvis du har (mange) snegle i haven, skal du måske genoverveje den med kompostbunken, i hvert fald hvis sneglene har adgang til den.
Venlig hilsen
Hende med de afgnavede squash-planter.
Skrevet af: Eigil Hansen, 9. juni 2012 kl. 17.02
Jeg har købt den ret stor og sat den uden for drivhuset i en plante kasse, så må tiden vise hvordan det går.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.