Forum

Skyggepasta på hobbydrivhus?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 23. april 2012 kl. 17.17

Er det (virkelig) nødvendigt at "male" sit drivhus om sommeren med den (grimme) skyggepasta?

Jeg syntes at det ser forfærdeligt ud, og ville helst være fri. :-)

Hvornår begynder I i øvrigt at have tagvinduerne stående åbne døgnet rundt, for at forhindre for høj luftfugtighed?

P.f.t.

Peter

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 23. april 2012 kl. 19.36

Nej, du kan også bare bruge skyggegardiner, de findes/kan fremstillles i mange udgaver og kan se dekorative ud- og så kan de trækkes tilside, når solen ikke skinner.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 23. april 2012 kl. 19.42

Jeg har skyggegardiner - og mine vinduer er åbne døgnet rundt fra starten af juli måned til og med en gang i oktober. En god del af tiden står døren også åben hele døgnet.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 23. april 2012 kl. 19.43

Hej Peter tomater kræver ikke at du skygger huset, men de fleste andre kræver det, men du kan instalere f.eks. skyggegardiner. Ang. luftning sætter jeg mine automatiske åbnere, så de åbner i læsiden, når der er 20 gr. i huset, uanset om det er dag, nat eller vinter, derfor har jeg aldrig nedslag på planterne. Hilsen Henry G.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 24. april 2012 kl. 7.39

Tak for svar

@Henry - Hvad menes med "nedslag" og nøjes du bare med de automatiske åbnere?

P.f.t.

Peter

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 24. april 2012 kl. 21.19

Hej Peter nedslag er en betegnelse for en "kold" tåge, der opstår ved at varm fugtig luft i drivhuset, møder det koldere glas i taget, da fugt er tungere end vand, vil det falde ned på bladene, der så vil tage skade.
Jeg nøjes altid med at lade de automatiske åbnere ordne udluftningen. Hilsen Henry G.

Nyt svar til emnet »Skyggepasta på hobbydrivhus?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Skyggepasta på hobbydrivhus?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider