Forum

Myrer i drivhus – gør det noget?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 19. april 2012 kl. 18.31

Ganske kort, som overskriften siger: Myrer i drivhus - gør det noget?

Jeg har altid haft ganske mange myrer i min lille have, og nu også i mit endnu mindre drivhus. Gør de nogen skade?

Og i bekræftende fald - hvad gør jeg så ved dem?

P.f.t.

Peter
PS: Myrerne genere mig ikke ...

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: ’Trine Petersen, 20. april 2012 kl. 7.54

Hej Peter

Jeg vil klart mene at de ikke gør nogen skade, medmindre de underminerer flisegange el. lign. De spiser jo ikke dine afgrøder.
Jeg har også mange myrer i haven og har den filosofi at de får lov at være i fred så længe de lader mig være i fred - dvs. så længe de bliver boende udenfor og holder sig fra mine fliser. Og det har virket fint ind til nu.

Der vil ganske givet være andre der har en helt anden holdning, men så længe myrerne ikke bevisligt gør skade mener jeg heller ikke vi skal skade dem - der er nok en mening med at de er her.

Mange hilsner

Trine

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 20. april 2012 kl. 10.03

Myrerne holder bladlus og nogle af mine planter har været slemt angrebet. Jeg har delvist klaret problemet ved at sætte klæbrige strimler omkring "stammen" på mine planter.

Jeg har prøvet at drysse kanel på gulvet i drivhuset, der duftede at jul hele sommeren (og det er vel ikke det værste der kunne ske!) og jeg bilder mig selv ind, at det hjalp en smule- det er ihvertfald ugiftigt.

Nyt svar til emnet »Myrer i drivhus – gør det noget?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Myrer i drivhus – gør det noget?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider