Forum

Siderne i mit nye drivhus buer

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 31. marts 2012 kl. 20.29

Første indlæg her ...

Jeg har lige opsat et Vitavia Venus 6200 drivhus "efter alle kunstens regler" med sokkel og "det hele" :-)

I dag, efter ca. en uge, konstaterer jeg at siderne buer udad - ca- 2-3 centimeter. Der er ingen tvivl om at det er vægten fra taget der er årsagen til at siderne buer udad, men er det "normalt"?

På forhånd tak

Lar og Peter

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 31. marts 2012 kl. 21.04

Hej Peter jeg ved ikke om dit problem er normalt, men jeg havde samme problem, dengang jeg byggede mit drivhus, de tværstænger der sad i den øverste del af taget, var ikke stærke nok til at holde det hele sammen, jeg satte en stålvire
fast i midten på trempelen, og op til toppen på gavlen, 2 på
hver side, huset har ikke flyttet sig een milimeter , selv i de værste storme de sidste 30 år, og huset er stabilt nok til, at der kan hænges hylder op. Hilsen Henry G.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 1. april 2012 kl. 6.59

Hej Peter

Jeg ville da nok lige tage fat i forhandleren eller producenten og forelægge dem problemet.

Et nyt drivhus bør jo ikke se sådan ud, så af hensyn til garantien synes jeg, at det må være bedst, at det er dem, der kommer med et løsningsforslag :)

Mvh
Anja

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 1. april 2012 kl. 7.58

Hej og tak for svar.

Anja, jeg er 100% sikker på at der ikke er noget der er "defekt" som sådan, og alle delene var i perfekt stand.

Jeg smutter lige forbi Bilka Havecenter, hvor vi har købt drivhuset, med et par billeder af "problemet", hvor jeg også har mulighed for at kikke på et opsat drivhus af samme type.

Peter

Nyt svar til emnet »Siderne i mit nye drivhus buer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Siderne i mit nye drivhus buer

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider