Skrevet af: Marita E., 4. marts 2012 kl. 19.54
Hej Allesammen
Jeg er ved at kigge på et drivhus. Jeg vil have et solidt hus, hvor jeg ikke skal bekymre mig så meget om at det blæser i stykke. Huset skal være ca 7-9 m2.
Jeg har kigget på www.hobbydrivhuse.dk , model 100, 8,5 m2 med polycarbonat i taget og 4 mm hærdet glas i siderne.
Er det et godt valg, er det nogen anden her i forumet der har gode erfaringer med dette drivhus.
Drivhuset bliver placeret bagved en kæmpe bøgehæk, nord/syd retning....
Skrevet af: René T., 5. marts 2012 kl. 21.54
Jeg har et drivhus fra hobbydrivhuse, og jeg vil ikke sige at det er noget l..., men det kræver at der er lidt gør-det selv M/K i dig. Ikke fordi det er specielt svært at samle, men fordi plader ikke er skåret nødagtigt nok til at lister bare klikke fast i første forsøg. Så der skal tilpasses lidt her og der. Jeg døjer stadig med lister der glider ned, fordi de ikke sidder ordenligt i spænd. Og nogle af listerne bøjer i varmen, så de er umulige at få på plads. Men det skulle ligne Diana meget, bare til en billiger pris.
Skrevet af: Marita E., 6. marts 2012 kl. 12.12
Jeg er en "gør det selv kvinde", og der hvor mine talenter stopper hjælper nok min mand :-) så mon ikke det lykkes med at montere drivhuset. Hvordan er profilerne, er de robuste?? Har du de polycarbonat i taget??
Drivhuset skal stå til venstre fra urtehaven...
Skrevet af: Tex Gron, 6. marts 2012 kl. 13.38
Dejlig bøgehæk I har, jeg savner min fra tidligere bosted.
I spiser vel af den, nyudsprungne lyse blade smager, Muffff!
De er også gode til varm mad, stegt med lidt fars til
frikadeller eller bøffer.
Det er nu ikke derfor jeg skriver.
Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er en særlig grund til
du ønsker polycarbonat i taget og hærdet glas i siderne?
Mvh Tex.
Skrevet af: Marita E., 6. marts 2012 kl. 22.31
Ja bøgehækken er skøn, den er langt over 2 meter høj. For snart mange år siden gik vi ud i skoven og gravede en hulens masse små bøge "træer" op (efter aftale med skovejeren, selvfølgelig). Jeg har ikke prøvet at spise bladene, men det vil jeg så absolut prøve.
Jeg tænker at polycarbonat på taget måske vil tage noget af den skarpe sol + at polycarbonat er mere stormsikkert??? Hærdet glas er vel mere robust end alm. glas??
Jeg er total nybegynder drivhuspasser så ret mig hvis jeg tager fejl.
Hilsen Marita
Skrevet af: Christian Svanehøj, 6. marts 2012 kl. 23.24
Du skriver solidt hus - synes du skal gå på www.drivhuse.blogspot.com og læs lige lidt om de forskellige udbyder. Er bange for du bliver meget skuffet når du står med materialet i hånden :-)
Skrevet af: Per Carstensen, 23. marts 2012 kl. 7.51
Hej Marita.
Jeg har netop lige samlet en model 100, 8,5 m2 fra Hobbydrivhuse.dk. og kan slet ikke nikke genkendende til René´s udtalelse omkring dette drivhus. Kliklisterne René nævner, bruges slet ikke
i denne model, jeg tror Rene taler om en model 200 i stedet, som ligner meget Juliane´s model compact.
Jeg havde en meget positiv oplevelse, med at samle denne model, alle delene passede perfekt og fiksering af polycarbonatplader og glas blev gjort vha. et halvmånealuprofil som blev skruet
sammen med med det underliggende T-profil, således plader og glas bliver spændt fast. Dette giver en stor stabilitet i drivhuset, idet det meste at drivhus stellet består af 2 sammenskruede
profiler. Denne fiksering af plader har jeg kun set på industridrivhuse, det findes ikke lignende i andre hobbydrivhuse, her bruges der typisk clips eller kliklister.
Herudover er det 6 mm tyk polycarbonat og 4 mm tyk hærdet glas, jeg føler virkelig man får godt kvalitet for pengene. Til alle samlinger bruges der udelukkende stålbolte og møtrikker, som
er meget stærkere end bløde aluminiumsbolte, som man typisk overspænder hvorvede de knækker eller ødelægger gevindet.
Så Marita jeg kan klart anbefale dig produktet fra Hobbydrivhuse.dk
Skrevet af: Jan Hansen, 19. maj 2012 kl. 10.23
Skrevet af: Ulla Danielsen, 20. maj 2012 kl. 17.39
Hej Marita
Jeg har en pavillon 13 m2 deLuxe model fra hobbydrivhuse - og her var der ingen problemer med at samle det ;o))
Taget er også med polycarbonat og 4mm helbaneglas i siderne og jeg er super glad for det
Mvh
Ulla
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.