Forum

Blomstereng

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Klaus Fagerlund, 1. maj 2021 kl. 10.24

Hej
Vi vil gerne omlægge et bed der ligger op mod vores hæk.
spørgsmålet kan vi bruge en færdig frøblanding som Turfline blomstereng

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 1. maj 2021 kl. 22.41

Hej klaus

Jeg tror at hækken og de andre buske dels vil skygge for lyset og dels vil drikke meget af vandet således at de sået planter bliver noget sølle kravl med tiden Jeg kan hellere ikke google mig til hvilket jord turfline blomster eng kræver. Men jeg er sikker på at fuld sol skal de have... Om den så tåler tørke er en fordel i dit tilfælde.

Jeg ville nok ikke vælge at så denne ellers lækre blomsterblanding, men købe en billigere blanding og så prøve mig frem. Sådan har jeg selv gjort i min have og fundet de billige lige så gode som dyre blomster blandinger. Når vi taler om blomstring og insekt besøg..
Ok så ved jeg godt at de sjældent indeholder danske arter og det er dem vi bør foretrække... Men honning bierne er ligeglade. Det er mest alle de andre insekter, der nyder godt af dem. Der står at den skal klippes ned lige efter blomstring, men det jeg vente med til næste forår, da mange insekter bor på de visne planter..

Nyt svar til emnet »Blomstereng«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Blomstereng

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider