Skrevet af: Sisse J, 6. april 2021 kl. 9.33
Er der nogen, der ved, hvad denne smukke blomst hedder ?
Skrevet af: Jakob B., 6. april 2021 kl. 9.50
Billedet er ikke så detaljeret. Men måske kan du finde finde den ved at søge på Skilla eller Snepryd.?
Skilla
www.google.com/search?q=skilla&tbm=isch&ved=2ahUKEwiXyZWJkOnvAhVWxioKHeqoAEsQ2-cCegQIABAA&oq=skilla&gs_lcp=CgNpbWcQAzIICAAQsQMQgwEyAggAMgIIADIECAAQHjIECAAQHjIECAAQHjIECAAQHjIECAAQHjIECAAQHjIECAAQHjoECAAQGDoECAAQQzoFCAAQsQNQutcBWMTwAWCO_QFoAHAAeAGAAWSIAYgIkgEEMTEuMZgBAKABAaoBC2d3cy13aXotaW1nsAEAwAEB&sclient=img&ei=tBFsYJefEtaMqwHq0YLYBA&bih=982&biw=1793&client=ubuntu&hs=s1j
Snepryd
www.google.com/search?q=snepryd&client=ubuntu&hs=s1j&channel=fs&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjApbqFkOnvAhWHAxAIHfxCCccQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1793&bih=982
Skrevet af: Doris Møller, 6. april 2021 kl. 9.52
Hej Sisse J.
Jeg kan se tre arter: Midt i en masse vorterod står der så vidt jeg kan se to forskellige blomstrende planter. Den mest blå plejer jeg at kalde russisk skilla. Den mere lyseblå må være en anden skilla-art.
Du kan også prøve at kigge under navnet snepryd.
Det er klart, at vorterod er en vild plante. Men skilla eller snepryd er almindelige haveplanter af typen løgplanter, der kommer hvert forår.
M.v.h.
Doris Møller
Skrevet af: Sisse J, 6. april 2021 kl. 9.55
mange tak for svar
Skrevet af: Sisse J, 6. april 2021 kl. 9.56
mange tak for svar
Skrevet af: John Madsen, 28. april 2021 kl. 12.21
Jeg tror, ​​det er Skilla. Jeg så en fra min nabo.
Skrevet af: Sisse J, 28. april 2021 kl. 14.00
tak John Madsen
Skrevet af: Sisse J, 28. april 2021 kl. 14.00
tak John Madsen
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.