Skrevet af: Ingrid Rasmussen, 26. april 2020 kl. 16.47
Vi er plaget af mulvarpe. Dem har efterhånden styr på. Men nu er den brune skal på mine tulipaner spist og tulipanen mistrives. Mine pinseliejeløg er » rådnet« eller spist indefra, især de ældste løg.
Hvordan lokker jeg de » kloge« mosegrise i fælden ? Mandler og gulerødder virker ikkei rottefælder eller mulvarpesakse.
Skrevet af: Søren Duun, 26. april 2020 kl. 17.32
Jeg har her nede ved noget, der hedder Solgårds parken. og som ligger ved Strøbye egede lidt uden for Køge set dem bruge nogle fælder, der mest af alt ligner minkfælder og hvor mosegrise fanges levende og skal derfor aflives bagefter. Hvad de præcis bruger som lokkemad ved jeg ikke, men man skal prøve sig frem. Husk af mosegrise også kaldes for vandrotte, så hvis du læser det et sted er der blot tale om et og samme dyr.
I Solgårds parken er de voldsom plaget af netop mosegrise, da de ligger i et våd område med søer og åer og har etableret en utrolig flot samling af sjældne planter, lige fra bananpalmer, eukalyptus træer og frilands kaktusser og som de ikke altid kan have i fred for skadedyr. Og så er det tilmed gratis at besøge...
Skrevet af: Ingrid Rasmussen, 26. april 2020 kl. 17.45
Fin reklame. Vi ligger på en tør bakke, hvor der 1850 var en mølle placeret. Så vådområde , - tja. Der er mosegrise alle steder.
Skrevet af: Søren Duun, 26. april 2020 kl. 17.47
Mange steder nævnes det at man benytter frugt som madding og jeg ved at nogle bruger æbler. Prøv evt med en rottefælde igen, med æble og så skjult den. Mosegrise bryder sig ikke om åbne fælder, så et stort rør til fælden ville være at foretrække.
Men den fælde de bruger i førnævnte park ligner den på billede og koster nogle hundrede kroner.
Skrevet af: Søren Duun, 26. april 2020 kl. 17.48
Prøver lige igen
Skrevet af: Anonym bruger, 25. maj 2020 kl. 19.58
Slettet af administrator 26. maj 2020 kl. 8.16.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.