Skrevet af: Claus Sommer, 4. maj 2018 kl. 22.20
Hej
Vi er lige flyttet i hus og jeg har plantet mig et par pæretræer der burde skulle stå godt sammen. Conference og et Doyenne de Comice.
Jeg har lige tilføjet champignon muld omkring træerne i ca 5 cm højde. Og nu ser bladende på mit Doyenne de Comice træ ud som på billedet.
Der er samtidig kommet en del regn.
Derfor vil jeg høre om der er nogen der kan fortælle mig om jeg har puttet for meget gødning på. Eller om det her er starten på skurv som jeg frygter mest.
Det ser nærmest ud som om det er brændt i enderne af bladende. (men så varmt er der ikke udenfor =) )
Mit conference træ har overhovedet ikke vist samme tegn. Men det er også en anelse størrer.
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe.
Jeg er som sagt ny haveejer og har ingen erfaring med frugttræer. Men håber da på at få det =)
Skrevet af: Henry G., 6. maj 2018 kl. 11.13
Hej Claus jeg vil tro du kan redde dine træer hvis du fjerner den ekstra muld du har tilført, og giver planterne et par spande vand, så den ekstra næring du har tilført bliver vasket væk fra de nye rødder der dannes. Nyplantede træer og buske kan ikke tåle ret meget gødning, hellere et lag blade til at dække jordoverfladen. Henry G.
Skrevet af: Claus K Madsen, 6. maj 2018 kl. 11.51
Det kan nu også ligne skurv. Pæreskurv starter som regel helt ude i spidsen af grenene, hvis det er nogen hjælp.
Skrevet af: James F., 6. maj 2018 kl. 15.23
Kig engang her: www.havenyt.dk/skadedyr_og_plantesygdomme/60.html
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.