Skrevet af: Benedicte W., 30. april 2018 kl. 18.54
Man siger, at nattefrost kan forekomme indtil midten af maj. Er der nogen, der har erfaringer fra byen? Jeg har lidt svært ved at forestille mig nattefrost i min baggård i maj måned, så har stillet pelargonier ud allerede.
På forhånd tak :-)
Skrevet af: Svend Høst, 30. april 2018 kl. 21.24
Nattefrost kan faktisk optræde i alle årets måneder , men det er sjædent at det sker efter 20 maj , men nu har storbyer som København sit eget mikroklima , det bliver ikke så koldt om natten som ude på landet da der er mange bygninger som har akkumuleret varme fra solen som de afgiver om natten , så stil du bare dine pelargonier ud .
Skrevet af: Benedicte W., 30. april 2018 kl. 21.42
Tak – det var også det, jeg tænkte!
Skrevet af: M. Moestrup, 2. maj 2018 kl. 9.49
Faktisk kan de almindelige zonalepelargonier godt tåle let frost, jeg har haft nogle i et uopvarmet sommerhus hvor der var minus 3 nogle dage i træk. Det interessante var at den engelske pelargonie med de krusede blade døde, men de andre har jeg stadig flere år efter.
Skrevet af: Svend Høst, 2. maj 2018 kl. 10.34
Mange planter kan godt tåle let frost hvis de står knastørt..............
Skrevet af: Benedicte W., 2. maj 2018 kl. 16.27
Tak for svar! jeg tager den med ro, så. Mine er Dronning Olga.
Skrevet af: Christina Thomsen, 4. maj 2018 kl. 10.39
Jeg tror heller ikke at København oplever nævneværdig frost efter maj måned - så dine planter burde sagtens kunne klare sig udenfor :-)
Skrevet af: Benedicte W., 4. maj 2018 kl. 23.13
Tak – jeg lader dem roligt stå ude så!
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.