Forum

Gødning en jungle

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Steffen G., 5. april 2018 kl. 17.57

Hej :)

Jeg er begyndt at plante ud i krukker til min altan i den forbindelse har jeg læst lidt artikler omkring gødning.
Så vidt jeg kan læse skal man tilsætte ikke helt omsat have affald, men men når man bor midt i byen og have affaldet går til at busserne kører. Jeg har kun altan og har ikke mulighed for st lave min egen kompost.
Hvad skal man så gøre - jeg har kigget lidt på noget høre møg man kan købe færdigt - og noget øko gødning, men er det så ok og nok ?

Jeg har vedhæftede et billede af noget gødning jeg fik af en bekendt - men er lidt luren ved at bruge da da jeg helst ikke vil have noget der er dårligt ned i mine spiselige planter. Er der nogen der kender det?
Der står at det er uden klor og cadium.
Og hvis det er ok - vil man så kunne "nøjes" med det hvis jorden blev skiftet årligt ?

Håber i kan hjælpe

Mvh
Steffen

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 5. april 2018 kl. 20.24

Well, hønsegødning eller de fleste af de andre økologiske gødninger vil jeg nok holde mig fra, når vi snakker om en "altanhave". De lugter simpelthen for grimt, til at have lige udenfor døren/vinduerne. ;)

Så i dit tilfælde, så vil jeg foreslå at du bruger din gave op (med god samvittighed) og ellers køber økologisk stueplantegødning. ;)

Nyt svar til emnet »Gødning en jungle«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Gødning en jungle

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider