Forum

Alle træer

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Henrik Larsen, 2. september 2017 kl. 17.13

Vi søger lidt inspiration til, hvilke træer vi skal vælge.

Vi har bygget en hvid mur mod vejen, der er ca. 50 meter lang. Muren er 1,80 meter inde grunden.

Vi har sået græs på det plantebælte, der er mod vejen, men skal også have plantet nogle træer.

På hver side af porten står et meget gammelt træ, der stynes hvert år. Disse 2 træer ønsker vi at beholde.

Vi havde egentlig besluttet os for granatæbletræer (Braendkjær), men da vi var på planteskolen idag, så vi nogle opstammede laurbærkirsebær, som vi faldt for.

Der er mest skygge, hvor træerne skal stå, og de kommer også til at være lidt udsat for vejsalt, hanhunde og hvad der ellers sker ud til en vej :-)

Vi hører gerne forslag til hvilket træ, vi bør vælge.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Doris Møller, 3. september 2017 kl. 16.56

Hej Henrik Larsen

Jeg prøver at se det for mig: Den 50 meter lange, hvidmalede mur. Umiddelbart vil jeg synes, at det vil se pænest ud, hvis det, du planter, ikke er højere, end muren er. Du angiver målet 180 cm. Er det murens højde, eller er det afstanden fra muren og ud til vejen?

Et granatæbletræ er, så vidt jeg ved, et subtropisk træ, som ikke kan gro i Danmark, undtagen i et orangeri. Men jeg er ret sikker på, at du i virkeligheden mener et paradisæbletræ, eftersom du angiver sorten til at være Brændkjær.

Under alle omstændigheder vil laurbærkirsebær nok trives bedst, når der er skyggefuldt.

Med venlig hilsen

Doris Møller

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 3. september 2017 kl. 23.35

Hej Henrik Larsen

Hvilke træer er det som står nærmest porten ?
Måske kan det blive en flot helhed, hvis de træer I planter i græsrabatten "er i familie" med de to stynede....

Og måske kan I kigge lidt til naboer / genboer / omgivelser iøvrigt for at indkredse andre muligheder - især med hensyn til, hvad der er hjemmehørende på egnen / jordbunden.

Eller I kan overveje at rådføre Jer med en Have- eller Landskabsarkitekt - udgifterne hertil kan opvejes mange mange gange af, at det er den rigtige løsning, der bliver valgt fra starten !

Venlig hilsen fra
Lone

Nyt svar til emnet »Alle træer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Alle træer

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider