Forum

Ideer til halv palle kasse

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Christian Madsen, 23. juli 2016 kl. 18.11

Min datter og jeg har lige ryddet vores højbed for div. urter som vi fik med ved køb i Bilka. Nu tænker vi at vi vil have blomster istedet. vi har kat og vil derfor have katteurt rundt i kanten af bedet. Vi er dog i tvivl om resten. Vil gerne have blomster der tiltrækker sommerfugle men helst ikke bier da nanna ikke bryder sig om disse små terrorister.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 23. juli 2016 kl. 20.16

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Nielsen, 23. juli 2016 kl. 22.29

Hvorfor er bier terrorister? Uden dem ville vi have et ganske pauvert udvalg af afgrøder og dermed mad..... og det er allerede et erkendt problem i landbruget (og mange andre steder), at bierne er ved at være en mangelvare i dette monokultriserede samfund.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 24. juli 2016 kl. 8.25

mon ikke der bli´r taget fejl af hvepse og bier

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 24. juli 2016 kl. 14.15

Salvie er god, honningurt- og Blodkløver. Timian. Mynte, men de breder sig meget! Eller hvad med lave solsikker?
Morgenfruer er også en ultimativ børneplante, de vokser nemt og villigt (selvsår), og kommer i en overdådighed- der findes også "dobbelte".

De vilde bier, vi har og brumbasserne er ganske fredelige/uskadelige, og så kan i ro og mag betragte dem, og sommerfuglene.

Der er flere arter, der kan kaldes "katteurt"- min ene elskede lavendler (og lugtede derfor tit af meget billig sæbe ;-) )

Jeg experimenterer pt med duftende planter fordi, de er gode for både katte og mennesker, jeg stryger over dem- og mærker duften... Uhm. At de så kan spises- er et plus.

Mvh
Tine

Nyt svar til emnet »Ideer til halv palle kasse«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Ideer til halv palle kasse

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider